Hlavní obsah

SpadaConcept Codatronca: ono to asi vážně bude jezdit

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobil prodává ve většině případů design. U supersportů jsou to zase technická data. Extratřída má z obou věcí dost, aby mohla zaujmout ty nejbohatší zákazníky. My však pořád nevíme, kam patří SpadaConcept Codatronca.

Článek

Když Ecole Spada představil svůj vlastní vůz SpadaConcept Codatronca, bylo z toho pozdvižení. [celá zpráva] Na serverech o automobilovém designu to jedni chválili, druzí napadali, jiní hlásili, že si jdou raději lehnout a nechat si to projít hlavou. Jedno je jisté - o Codatronce se začalo mluvit.

Jenže v půlce dubna se ještě nevědělo, jestli to Ecole Spada myslí se svým vozem vážně. Moc informací kromě třech různých výkonů a několika fotografií neposkytl a to velmi často znamená, že výroba je ještě hodně v nedohlednu. Jenže přišel červenec a Spada Design už zase nabízí látku k zamyšlení - technické údaje.

Monstrum s pekelnou technikou

Vůz má hodně netradiční tvar karoserie, která měří 4759 mm do délky, 1960 mm do šířky a jen 1240 mm na výšku. Vše sedí na podvozku, jehož rozvor je 2686 mm a rozchod vpředu i vzadu má shodných 1607 mm. Karoserie z kompozitu (až na hořčíkovou slitinu na střeše) sedí na rámu z hliníku. Díky tomu je váha vozu 1400 kg.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Podvozek vozu je neuvěřitelný. Přední i zadní náprava jsou sportovního typu s kratším horním a delším spodním A-ramenem s hliníkovými vodícími tyčemi. Ovšem odpružení se neděje klasickými vinutými pružinami, ale nasazeny jsou americké kompozitové listové pružiny, jež doplňují nastavitelné kapalinové tlumiče a zkrutné stabilizátory vpředu i vzadu. Řízení má posilovač s proměnnou tuhostí. Vpředu krotí vůz čtrnáctipalcové kotoučové brzdy se šestipístkovými třmeny, vzadu má kotouč průměr 13,4" a ve třmenu jsou pístky čtyři.

OHV a dva kompresory

Motor pochází z Chevroletu Corvette C6 a známe ho pod zkratkou LS7. Tento hliníkový osmiválec o objemu sedm litrů má poněkud zastaralou, ale v USA stále oblíbenou techniku ovládání ventilů OHV. Jenže Spada k tomuto agregátu přidal dvojici kompresorů Rotrex, dva mezichladiče stlačeného vzduchu, olejová vana je suchá a ventily a zdvihátka jsou z titania.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Díky vysokotlakému sekvenčnímu vstřikování a vysokému kompresnímu poměru 11:1 dokáže motor ze sebe dostat 600 koní (441 kW) při 6300 ot./min a točivý moment 790 N.m při 4600 ot./min. Ovšem Ecole Spada slibuje ještě výkonnější verzi TSV, která nabídne až 700 koní (515 kW)! Tato verze by měla být i lehčí o dalších dvacet kilogramů.

Černá kulka

Výsledek toho všeho je opravdu parádní. Maximální rychlost u slabší verze má být 330 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne vůz za 3,5 s.

Silnější varianta TSV pak posune maximálku na 355 km/h a stovka s pevným startem bude pokořena za 2,7 s.

Anketa

Ohodnoťte design vozu SpadaConcept Codatronca
1
57,7 %
2
12,6 %
3
12 %
4
8,3 %
5
9,4 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 732 čtenářů.

Reklama

Výběr článků

Načítám