Článek
Technický základ je pochopitelně stejný jako v případě liftbacku, podobné jsou tedy i jízdní vlastnosti. Zkoušená octavia měla nejvýkonnější motor 1,8 TSI, což na více než dvousetkilometrové trase znamenalo nejenom velmi svižnou akceleraci, ale také lepší podvozek s víceprvkovým zavěšením. Jízdně jsou liftback i combi velmi podobné.
Na silničkách bavorského venkova se dalo jet svižně, i v rychle projížděných zatáčkách se auto chová velmi dlouho neutrálně, je dobře čitelné a nezáludné.
Odpružení na sedmnáctipalcových kolech bylo bezproblémové. Jen na rozbité silnici (i ty naleznete poblíž hranice s Rakouskem, ale mnoho takových úseků není) cítíte, že zadní nezatížená náprava (vozidlo bylo obsazené dvěma cestujícími) se ozve zvýšeným hlukem a mírnými, leč zaznamenatelnými rázy.
Combi ještě praktičtější
Potěšitelné je, že verze combi je o pár milimetrů vyšší než liftback, vzadu je tak více místa pro hlavu. Sedadla jsou stejně jako u liftbacku ukotvena níže a přestože nejsou vrcholem komfortu, sedí se na nich pohodlně a v provedení světlé kůže je na ně i hezký pohled. Místo pro nohy je dostatečné i pro nadprůměrně vzrostlé jedince. V octavii tak bez problémů mohou cestovat čtyři dospělí a s množstvím zavazadel, která si vezmou na palubu, se také nemusí příliš zabývat.
Kufr je totiž trumfem octavie. V nižší střední třídě nikdo nenabídne větší prostor pro zavazadla. Otázkou samozřejmě je, zda to většina kupců opravdu využije a nebudou vzadu vozit jenom vzduch. Pravda ovšem je, že nabízených 610 litrů je skvělá hodnota. Objem se zvýšil proti minulé generaci o pět litrů, velikost je o pár milimetrů větší.
S metrem v ruce jsme na délku zavazadelníku naměřili 104 centimetrů, šířka v nejužším místě měla 102 cm, vstupní otvor pak 106 cm a výška po plato 57 centimetrů. Nákladová hrana 60 cm, což usnadňuje nakládání zavazadel.
Ze všech uvedených hodnot je zřejmé, že Octavia Combi je zaměřena na praktičnost.
Výtečné je i sklápění zadních sedaček pomocí tlačítka, pokud nemáte dvojitou podlahu, nejsou sedačky v rovině, což je ale drobnost. Nechybějí háčky ani sítě pro uchycení nákladu, příčníky i plato lze schovat pod praktickým oboustranným kobercem kufru.
Nabídka motorů i výbav pro combi přesně kopíruje nabídku liftbacku, za praktičtější verzi je nutné připlatit 30 tisíc korun, v případě verzí Ambition a Elegance je to 35 tisíc korun. Ceny tak začínají na částce 364 900 korun - Octavia Combi 1,2 TSI/63 kW ve výbavě Active. Nejlevnější vznětová verze přijde na 454 900 korun (1,6 TDI, 77 kW).
Základní výbava Active obsahuje elektronickou kontrolu stability, sedm airbagů, dva úchyty Isofix vzadu, palubní počítač, rádio s USB vstupem, elektricky ovládaná okna vpředu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka nebo zadní stěrač.
Objednávat lze combi už nyní, podle Vítězslava Pelce z tiskového oddělení automobilky se první vozy k zákazníkům dostanou v první polovině května. „Dlouhodobě lze předpokládat poměr combi a liftbacku na českém trhu 60 ku 40,“ uvedl pro Novinky.cz Pelc.