Hlavní obsah
Saab 9-3 Aero (2014) Foto: Saab

Saab 9-3 znovu ožije, ale už ne jako Saab

Turecko hodlá vyrábět vlastní automobily. Montoven mnoha značek už má dost, tak teď chce něco vlastního. Náklady na vývoj výrazně zkrátí zakoupení práv na Saab 9-3.

Saab 9-3 Aero (2014) Foto: Saab
Saab 9-3 znovu ožije, ale už ne jako Saab

Saab je pod drnem a zbytky jeho imperia kolují po světě. Nejdřív chtěli Saab zachránit manažeři ze Spykeru. Málem kvůli tomu zkrachovali sami. Pak práva na vozy koupili Číňané a chtěli z aut udělat elektromobily. Jenže to tak nějak nevyšlo z právních důvodů a také kvůli tomu, že práva na jméno Saab byla prodaná někomu jinému. A tak konsorcium NEVS (National Electric Vehicle Sweden) začalo mít také finanční problémy. Prostě auto Saab je zakleté. Nyní se ale zdá, že by Saab mohl povstat z popela, protože jej koupili Turci.

Ti chtějí vlastní auto. Už dávno nepatří žádná automobilka přímo tureckému výrobci. Všechno to je Ford, Renault, Hyundai… A tak je tu projekt čistě tureckého vozu, jehož vývoj by ovšem byl neskutečně drahý. Takže nejjednodušší a také nejlevnější cesta je koupení práv na Saab 9-3 a jeho vzkříšení pod novou značkou. Prý by z Turecka mělo pocházet až 85 % komponent, což není nereálné, protože Turecko je také ohromnou výrobnou aut, stejně jako my.

Zajímavé je, že Turci pravděpodobně dostali Saab za hubičku, protože spolupráce s NEVS pokračuje. Takže se dočkáme třeba i elektromobilu či hybridu.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků