Hlavní obsah

S Peugeotem 207 poprvé na českých silnicích

Novinky, Jan Čech

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jeden z nejprodávanějších modelů v ČR byl Peugeot 206. Jeho nástupce musí navázat na tradici výborných prodejů a dokázat posunout kvalitu výroby, jízdní vlastnosti a prostornost zase o kousek výš. Snad to zvládne nová "dvěstě sedmička" s cenou, která začíná na 299 900 Kč. V úterý jsme ho poprvé vyzkoušeli na českých silnicích.

Článek

V úterý byl na český trh oficiálně uveden Peugeot 207. Tento nástupce modelu 206 to nebude mít vůbec lehké. Obliba předchůdce je totiž stále velká (to také ukazuje jeho pokračování výroby a plán prodejů modelu 206 na tento rok - 500 000 kusů na celém světě).

Peugeot 207 je na první pohled dynamický vůz. Jeho design doznal změn především v přední partii. Tam se nyní hodně podobá modelům 307 a 407. Má tedy ohromnou lví tlamu a podlouhlé světlomety.

Na rozdíl od svých bratříčků získal však ve sportovnějším provedení jeden svůj specifický prvek, kterým je mírné zasáhnutí přední kapoty do otvoru pro chlazení ve tvaru formulové přídě.

Silueta vozu je  téměř stejná, stejně jako záď. Přesto tu najdeme jistou změnu - 20 cm navíc proti předchůdci. To se projevilo především na vnitřním prostoru. Na zadních sedadlech je slušná porce místa, ale musíte sedět v pětidveřovém provedení. Třídveřák se tváří mnohem sportovněji. Zavazadelník má základní objem 270 l. Díky sklopení dělených sedadel se může zvětšit až na 923 l.

Uvnitř vládne pohodlí

Interiér prošel také totální změnou, která však si kladla za cíl začlenit předchozí vzhled do nového. Povedlo se. Přístroje jsou jen jemně stíněny kšiltem kapličky a nejvíc má model společného se značkou střední část. Tady najdeme typické ovládací prvky, které jsou použity i v modelu 307, 407 či 1007. Velmi jsme si pochvalovali sedačky. Ty jsou komfortní a přitom mají hodně slušné boční vedení. Zvlášť ve sportovním paketu jsou výborně tvarované a ty tam jsou doby, kdy jsme se museli potýkat s krátkými sedáky či opěradly. I opěrka hlavy je nyní velmi příjemně blízko zátylku.

Motorů bude dost

Jako pohonné jednotky slouží u 207 zatím dva zážehové agregáty o objemech 1,4 l/65 kW a 1,6 l/80 kW. Na podzim přijdou navíc další dva - slabší osmiventilová čtrnáctistovka (54 kW) a extra silná šestnáctistovka. Ta bude mít výkon 112 kW, a to i díky spolupráci Peugeotu s BMW. Pro milovníky vznětových motorů jsou připraveny tři verze: 1,4 l/50 kW, 1,6 l/66 kW a 1,6 l/80 s filtrem pevných částic.

My jsme při testování vyzkoušeli obě zážehové verze. Silnější šestnáctistovka má slušný zátah a jede velmi dobře. Slabší čtrnáctistovku byla potřeba poněkud víc vytáčet a "stát jí na krku", aby se ukázala v plné míře. Ale obě verze musíme pochválit za příkladné utlumení hluku od motoru i podvozku.

Kvalitnější podvozek

Dále se musíme pozastavit nad jízdními vlastnostmi. Ty jsou proti modelu 206 na úplně jiné úrovni. Starý typ nás nikdy po této stránce moc nezaujal, spíš naopak. Jeho jízdní vlastnosti jsou poněkud laxní a "jankovité". To má příčinu v měkkém odpružení, které ovšem v nové generaci zcela zmizelo. Podvozek je tužší a přesný.  Oblouky s výmoly zvládá bravurně a neodskakuje. Je sice cítit, že vzadu nejsou víceprvkové závěsy, ale jen vlečená ramena, na obyčejné ježdění to však bohatě stačí. Ještě jeden malý prvek byl pro nás velmi zajímavým. Tím jsou malá okénka před zpětnými zrcátky. Je jimi vidět perfektně ven a i parkování je pak hračka.

Slušná výbava

Základní výbava Peugeotu 207 zahrnuje ABS, rozdělovač brzdných sil, čtyři airbagy, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, nastavitelný volant, elektrické ovládání předních oken... To vše najdete ve výbavě Urban. Luxusnější jsou výbavy Trendy (navíc například rádio s CD) a dvě výbavy stejně drahé, ale zaměřené na jiné řidiče. Výbava Premium (+ např. automatická klimatizace, velurové čalounění) je komfortní, zatímco Sporty je zaměřená na dravější řidiče (manuální klimatizace, hliníková kola...). Nejvyšší výbavu pak má verze GT.

Ceny vozu začínají u 299 900 Kč za motor 1.4 8V, který ovšem ještě v nabídce není. Proto se zatím musíte spokojit s silnějším šestnáctiventilem za 314 900 Kč. Nejlevnější turbodiesel 1.4 HDI přijde na 345 900 Kč. Všechny ceny jsou uvedeny po třídveřové provedení, za pět dveří je příplatek 15 000 Kč.

Technická data zážehových motorů
Typ1.4 8V*1.4 16V1.6 16V
Objem motoru1360 ccm1360 ccm1588 ccm
Výkon54 kW65 kW80 kW
Točivý moment (N.m při ot./min)118/3300133/3250147/4000
Max. rychlost167 km/h180 km/h194 km/h
Zrychlení 0-100 km/h15,6 s12,7 s10,6 s
Komb. spotřeba na 100 km6,3 l6,4 l7,0 l
Objem zavazadelníku
270/973 l
D/Š/V
4030/1720/1472 mm

*přijde později

Technická data vznětových motorů
Typ1.4 HDi1.6 HDi 16V1.6 HDi 16V FAP
Objem motoru1398 ccm1560 ccm1560 ccm
Výkon50 kW66 kW80 kW
Točivý moment (N.m při ot./min)160/1750215/1750240/1750
Max. rychlost166 km/h182 km/h193 km/h
Zrychlení 0-100 km/h15,1 s11,5 s10,1 s
Komb. spotřeba na 100 km4,5 l4,5 l4,8 l
Objem zavazadelníku
270/973 l
D/Š/V
4030/1720/1472 mm

Bezpečnost 207

Peugeot 207 je i velmi bezpečný. V nárazových Euro NCAP testech získal za ochranu posádky plný počet pěti hvězdiček, ochrana dětí získala čtyři z pěti a srážka s chodcem tři ze čtyř hvězdiček. [celá zpráva]

Reklama

Související témata:

Související články

Peugeot 207 se chystá na start

Velmi očekávaný model Peugeot 207 bude oficiálně představen dvanáctého ledna. První kilometry s vozy absolvují evropští novináři, zákazníci si však ještě budou...

Peugeot 207 roste jako z vody

Peugeot 207 už není tím malým vozem pouze s efektním designem. Teď se stal opravdu velkým - až téměř Grande. Ano, Fiat Grande Punto se může těšit na tvrdý...

Výběr článků

Načítám