Článek
Na první pohled se toho mnoho nezměnilo, odlišnosti na vnějším designu jsou spíše kosmetické a rovněž rozměry superbu jsou stejné. Změn však není málo. Navíc Škoda již má hotovou zcela novou generaci, se kterou na trh podle neoficiálních informací přijde v horizontu jednoho až dvou let. Ale zpět k omlazené verzi: příď vozu má širší masku chladiče a nově tvarované přední světlomety s integrovanými LED světly pro denní svícení.
Pozměněna byla rovněž kapota s logem automobilky, nárazník s mlhovkami a přední blatníky. Jiná je grafika a provedení zadních svítilen, za zmínku jistě stojí i efektní pruh tří diod. Nové jsou kromě kol z lehké slitiny v rozměrech 16, 17 a 18 palců také dva metalické odstíny - šedá Metal a bílá Moon.
Nechybí ani nové funkce: poprvé lze ovládat sedadlo spolujezdce vpředu elektricky ze zadního místa (a zvětšit si tak již obrovský prostor pro nohy cestujícího vpravo vzadu). Novinkou je i Automatic Parking Assistant, nyní ve verzi 2.0. Systém vedle podélného parkování a vyjíždění z řady zaparkovaných vozidel dokáže také zaparkovat do příčné mezery.
Lepší je i variabilita verzí s pohonem obou náprav: 2,0 TDI/103 kW bude ve verzi 4×4 spřažen s ručně řazenou převodovkou (dosud to šlo pouze s DSG), výkonnější verze „čtyřkolky“ 2,0 TDI/125 kW pak bude k dispozici se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, což dosud nebylo možné.
Některé bezpečnostní a komfortní prvky výbavy, které má nová octavia, však omlazená verze vlajkové lodi mladoboleslavské automobilky kupodivu nedostala. Jde například o adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek a Lane Assistant udržující automobil v jízdním pruhu.
Nabízené motorizace mají údajně o 19 procent nižší spotřebu paliva, pro všechny naftové a základní benzínový motor (1,4 TSI/ 92 kW) mají nově technologii Start-Stop s rekuperací brzdné energie. Nabízené motorizace zatím Škoda pro omlazenou verzi nezveřejnila.
Na evropský trh bude nový model uveden koncem června 2013. Prodejní ceny zatím nebyly oznámeny.