Hlavní obsah

Představujeme čínské automobilky: Great Wall

Tahle značka není zas až tak neznámá. Už dvakrát se pokoušela proniknout na evropský trh. Poprvé se stáhla po neúspěšném crash testu konkurenčního vozu Landwind, podruhé nenašla strategického partnera. Nyní už je vše vyřešeno.

Představujeme čínské automobilky: Great Wall

Great Wall je automobilka, která se zabývá výrobou pouze vozů SUV a pickup. Na tak úzký profil má celkem dost výrobků. Asi nejvíce propagovaným modelem je nový velký Hover, tedy SUV se kterým chce automobilka především proniknout na evropský trh. [představení modelu] Tento vůz disponuje zážehovým čtyřválcem 2,4l/93 kW a pohonem buď jen jedné nápravy nebo obou.

Za zmínku stojí také futuristicky designovaný model Wigle. Tento pickup disponuje ložnou plochou 1380 x 1460 x 480 mm. Jako pohonná jednotka slouží vznětový čtyřválec o objemu 2,8 l s výkonem 70 kW (výrobce udává v technických tabulkách možnost odchylky až o 3 kW na obě strany) a točivým momentem 225 N.m (+- 5 N.m) v 1600 ot./min.

Už jako poněkud historičtější modely můžeme označit SUV s názvem Safe či pickupy Deer a Sailor. Jako naprostý anachronismus pak vypadá model Socool (skutečně je jméno odvozeno od anglického "so cool"), který se svým motorem splňuje pouze emisní limity Euro II. Ale nedivme se tomu - ostatní modely jsou jen o stupínek výš. Ovšem abychom dali zadost i upozornění na typicky čínské "kopírování", tak je třeba upozornit na model Sailor, jehož vzhled někomu může velmi připomínat třeba Mazdu BT 50.

Značka Great Wall se v těchto měsících snaží prorazit do západní Evropy, kde hledá vhodného partnera. Podle zpráv jej již našla někde ve Španělsku. První vlaštovka vzešla však z Rumunska, kde Great Wall otevřelo první dealerství v Evropě vůbec.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků