Hlavní obsah

Představení nového Fiatu Ducato

Novinky,

Nový Fiat Ducato je poprvé české veřejnosti představen u příležitosti červnového Autotecu 2006 v Brně. Jedná se o potomka velmi známého modelu, který na našich silnicích není žádným nováčkem. Na celém světě bylo od roku 1981 prodáno více než 1,7 miliónu vozidel s názvem Ducato. Nesmíme však ale zapomínat ani na sourozence -Ducato se totiž vyrábí s malými změnami i jako Peugeot Boxer a Citroën Jumper.

Článek

Nové Ducato představené v polovině května [celá zpráva], navržené stylistickým centrem Fiatu (Centro Stile Fiat), je výrazné svými originálními tvary. Toto nové řešení užitkového vozidla bylo inspirované liniemi vysokorychlostních vlaků. Nárazník je dělen na tři části, aby se zajistily nižší náklady na opravu či výměnu v případě nehody a také - v některých zemích i nižší náklady na pojištění. Také sklon čelního okna nabízí jeden z nejlepších součinitelů odporu vzduchu v dané kategorii (0,31) přičemž ostré a pravoúhlé linie přispívají ke zvětšení nákladového prostoru.

Pro dobrý výhled

Uvnitř vozidlo nabízí lineární elegantní stylové řešení, které charakterizují nové barvy, potahové látky a sedadla, výtvarné řešení přístrojové desky a dveřních panelů podle provedení vozidla. Prostor pro cestující se chlubí dobrým výhledem, který je dosažen bohatým prosklením. Nová přístrojová deska je elegantní a praktická. Na všechno lze snadno dosáhnout a na všechno je dobře vidět, což ulehčuje řízení a zmenšuje možnost odvádění pozornosti řidiče.

Pro hodně nákladu

Nový Fiat Ducato zvětšil svou velikost (větší objem) a také nosnost (celkovou hmotnost a užitečné zatížení): nyní jsou k dispozici verze s celkovou hmotností až 4 tuny a užitečným zatížením až 2 tuny. A k tomu dodávková vozidla s využitelným objemem až 17 kubických metrů a vnitřní délkou přes 4 metry. Nové Ducato je stavěno tak, aby bylo možné zboží nakládat a vykládat s co nejmenšími obtížemi, zčásti díky menší výšce  spodní hrany nákladací plochy od země, která byla snížena z dřívějších 56 na 53 centimetrů.

Nové lehké užitkové vozidlo Fiatu se vyznačuje také sníženými provozními náklady: bylo dosaženo významného snížení spotřeby paliva (až o 16 % proti současnému modelu Ducata), prodloužením servisních intervalů (až na 45 000 km).

Pro vyšší výkony

Zákazníci, kteří používají dodávky jako pracovní nástroj, dávají přednost především spolehlivosti a nízké spotřebě paliva. Z tohoto důvodu se nový model liší od předchozí verze tím, že nabízí tři šestnáctiventilové vznětové motory s přímým vstřikováním paliva typu common-rail, přeplňované turbodmychadlem, a to: 2.2 Multijet (74 kW), 2.3 Multijet (88 a 96 kW,  přičemž verze 95 kW se používá jen pro kempinková vozidla) a 3.0 Multijet (116 kW). Všechny tyto motory splňují požadavky Euro 4 a kombinují se s novými  pěti- nebo šestistupňovými převodovkami. Nabízejí vyšší točivý moment (od 250 do 400 N.m) při nízkých otáčkách, což znamená rychlejší rozjezd a větší živost.

Pro lepší výběr

Rozměrová řada je velmi široká, stejně jako nabídka různých variant zadní části. Tradiční je samozřejmě prodej pouze podvozků s budkou řidiče určené k dostavbě (od 499 000 Kč bez DPH), nejvíce však asi bude podnikatele zajímat cena klasické dodávky. V nejmenší verzi (3,0 t, nosnost 1,1 t, objem nákl. prostoru 8,0 metrů kubických) s motorem 2,2 Multijet/74 kW přijde na 549 900 Kč.

Reklama

Související témata:

Související články

Boxer, Ducato, Jumper v nové generaci

Trojice úspěšných užitkových automobilů Citroën Jumper, Fiat Ducato a Peugeot Boxer byli představeni v nové generaci. Jejich tvář je nyní velmi "bojovná"...

Fiat propaguje Ducato konceptem Truckster

Fiat v nedávné době oficiálně představil nový Fiat Ducato. Madridský autosalon jej samozřejmě ukáže v plné kráse, ale aby byla pozornost ještě větší,...

Výběr článků

Načítám