Hlavní obsah

Považovali jsme Maserati za masovou značku, to byla chyba, říká šéf FCA

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Plán Sergia Marchionneho, někdejšího šéfa koncernu Fiat Chrysler Automobiles (FCA), prodat 75 tisíc Maserati za rok 2018 se ukázal jako prudce nereálný. Problém je však prý i v tom, že Maserati už dva roky nepřišlo s ničím novým.

Foto: Maserati ČR

Maserati Levante je už víc než dva roky staré. (Foto z české premiéry v roce 2016)

Článek

Někdejší šéf koncernu FCA Sergio Marchionne v minulosti ohlásil plán prodat 75 tisíc vozů značky Maserati v roce 2018. V letošním roce se to však ukázalo značně nerealistickým - v červnu byl tento cíl snížen na 50 tisíc aut, ovšem s 26 400 doručenými auty do konce září letošního roku se i tohle jeví jako nedosažitelná meta.

Mike Manley, současný šéf koncernu, v reakci na obrovský meziroční pokles tržeb za třetí čtvrtletí letošního roku (87 %), podle Automotive News identifikoval chyby, kterých se vedení dopustilo.

„Administrativní spojení s Alfou Romeo znamenalo jednak méně soustředění na Maserati jako značku. A navíc jsme s Maserati pracovali, skoro jako by to byla masová značka, což není, a nemělo by se tak k ní přistupovat,” uvedl Manley při telekonferenci zaměřené na výsledky třetího kvartálu.

Foto: Maserati

Maserati Alfieri

Novým šéfem Maserati byl jmenován Harald Wester, který dosud působil jako ředitel pro technologie celého koncernu. Wester se podle Manleyho vyzná v trhu luxusních aut a dobře rozumí značce Maserati. A ten se hned začal činit - jedním z jeho prvních kroků bylo naverbování zkušeného vedoucího marketingu značky Ferrari, Jeana-Philippa Leloupa.

Podle Felipa Munoze, analytika firmy JATO Dynamics, zabývající se průzkumem trhu, však tkví problém Maserati také v nedostatku nových produktů. Poslední auto, které značka představila, je SUV Levante - a to je letos už dva roky staré.

Např. o produkční verzi lákavého konceptu Alfieri, který se představil v Ženevě v roce 2014, je ticho po pěšině, přitom dva modely na jeho základě byly v produktovém plánu na roky 2014-2018. V novém plánu, který se zabývá roky 2018-2022, jsou znova, spolu s menším SUV a elektrifikací nabídky.

Reklama

Výběr článků

Načítám