Hlavní obsah

Porsche Cayenne GTS je opakem downsizingu. Vrací se s osmiválcem

Nová verze Porsche Cayenne a Cayenne Coupé je nazvaná GTS a v základu má takové prvky, aby nabídla co nejlepší potěšení z jízdy. Milovníkům velkých motorů se bude líbit, že se do této varianty vrátil osmiválec.

Foto: Porsche

Porsche Cayenne GTS

Článek

V „době downsizingové” není zvykem, aby auta v nových generacích měla větší motory než v těch předchozích. Faceliftované Toyotě Hilux se zvedl objem o 0,4 litru, novému Porsche Cayenne GTS úplně stejně - ale navíc přibyly dva válce.

Pod kapotou je čtyřlitrová V8, předchozí generace si vystačila s šestiválcem o zdvihovém objemu 3,6 litru. Osm válců nabídla u řidičsky zaměřené varianty GTS naposledy druhá generace před faceliftem.

Novinka dává 460 koní a 620 newtonmetrů, což stačí ke zrychlení na stovku za 4,5 sekundy s paketem Sport Chrono a maximálku 270 km/h. Výkonem je výrazně blíž 2,9l šestiválci ve verzi S, který dává 440 koní a 550 N.m, než 4,0l osmiválci v Turbu, jenž nabízí 550 koní a 770 N.m.

Foto: Porsche

Porsche Cayenne GTS Coupé

Výkonový skok oproti „esku” tedy není velký, ale GTS je orientované na potěšení z jízdy, takže se upravovalo hodně i mimo motorový prostor. Jak Cayenne Coupé, tak i „normální” Cayenne mají sportovní podvozek a sedí o 20 mm blíž k asfaltu.

Standardem je adaptivní odpružení a systém vektorování točivého momentu mezi všemi čtyřmi koly. Mezi příplatky jsou aktivní příčné stabilizátory, natáčení zadní nápravy a vzduchový podvozek.

Standardní brzdy jsou ocelové a přední kotouče mají průměr 390 mm; za příplatek je možné mít disky s potahem z karbidu wolframu, anebo rovnou karbon-keramické brzdy.

Foto: Porsche

Interiéru dominuje alcantara.

Po stránce vzhledu změn není mnoho, na vozech vidíme paket Sport Design, který drobně upravuje nárazníky a prahy, dále zatmavená světla a 21” kola v designu RS Spyder.

V kabině přibyla spousta alcantary, např. na madlech na středovém tunelu, stropnici a výplních dveří. Stejný potah má i volant, aby neklouzal v rukou, sedačky jsou specifické pro tuto verzi.

Cayenne GTS v obou variantách je možné již objednávat. V Německu stojí Cayenne GTS od 114 087 eur (3,04 milionu korun) a Cayenne GTS Coupé od 118 490 eur (3,16 milionu korun).

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám