Hlavní obsah

Poklad milovníka amerických veteránů. Stavebník tajně zrenovoval stovku aut

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ve sbírce amerického stavebníka Coyoteho Johnsona najdete ta největší jména z americké éry takzvaných muscle cars. Zhruba stovku aut nikdy pořádně neviděla veřejnost a majitel jí nyní většinu prodává. Značná část chce nějakou práci, ale ceny jsou příznivé a auta lákavá.

Foto: Van Der Brink Auctions

Jeden z nejzajímavějších kousků z aukce Coyoteho Johnsona je Ford Victoria Hardtop z roku 1951.

Článek

Charger, Challenger, Roadrunner, Barracuda, Camaro, Mustang, Chevelle, Malibu, Bel Air - tohle jsou všechno velká jména historie amerického automobilismu. Vozy let padesátých a šedesátých jsou mezi fanoušky americké automobilové scény enormně oblíbené. A Coyote Johnson jich má stovku. Sbírá je už půl století.

Všechna tahle jména v jeho sbírce najdete. Dnes mu je pětašedesát a takováhle auta sbírá a renovuje od svých šestnácti let. Postupně si pro ně vlastníma rukama stavěl stodoly; je majitelem stavební firmy. A co je na tom nejzajímavější? Že veřejnost tuhle sbírku nikdy neviděla. Až nyní, kdy se z ní většina bude prodávat v aukci. Ta proběhne 14. září.

Množství aut je opravdu nepřeberné a od řady modelů tu je víc kusů, různých i stejných modelových let. Pontiac Firebird je tu šestkrát, Chevrolet Camaro dokonce sedmkrát a Dodge Charger čtyřikrát.

Kdybychom měli vyčíst všechna auta, která jsou k mání, byli bychom tu do pozítří, aukční dům Van Der Brink předběžně zveřejnil informace o devadesáti dražených autech a jednom motoru. Vypíchněme tedy jen pár nejzajímavějších.

Foto: Van Der Brink Auctions

Chevrolet Chevelle SS 1971 ze sbírky Coyoteho Johnsona

Začněme tím nejdražším - červeným Chevroletem Chevelle SS Sport Coupe z roku 1970, který je zrenovovaný a jeho vyvolávací cena je 11 750 dolarů, tedy asi 274 tisíc korun. To se jeví jako nádherná cena vzhledem ke stavu, který je podle fotek vynikající.

Pod kapotou je big block V8 o objemu 454 kubických palců, tj. 7,4 litru, se čtyřkomorovým karburátorem, a přes čtyřstupňový manuál pohání samozřejmě zadní kola.

Foto: Van Der Brink Auctions

Chevrolet Custom Deluxe 10 Pickup 1984 ze sbírky Coyoteho Johnsona

Na druhém konci nabídky stojí auto, které má vyvolávací cenu pouhých 150 dolarů, tedy cca 3500 korun. Je to Chevrolet Custom Deluxe 10 Pick-up z roku 1984 a samozřejmě je nutno ho brát jako základ pro renovaci.

Je poznamenán značnou korozí, která není jen povrchová, ale výrobní štítky jsou stále čitelné. A vypadá, že je kompletní, včetně interiéru a pětilitrové V8 pod kapotou.

Foto: Van Der Brink Auctions

Chevrolet Camaro Z28 1969 ze sbírky Coyoteho Johnsona

Z dalších kousků stojí za zmínku Chevrolet Camaro Z/28 první generace z roku 1969. Jeho stav není stoprocentní, ale motor - osmiválec s čtyřkomorovým karburátorem - prý běží.

Foto: Van Der Brink Auctions

Dodge Super Bee 1971 ze sbírky Coyoteho Johnsona

Žlutý, trochu smutně vyhlížející kousek je Dodge Super Bee z roku 1971, jeden z pouhých pěti tisíc kusů, vyrobených v tom roce. Vpředu má lavici, nikoliv samostatné sedačky, což není u muscle cars v dnešní době až tak často k vidění. A pod kapotou je 6,3l V8.

Foto: Van Der Brink Auctions

Dodge Charger RT 1968 ze sbírky Coyoteho Johnsona

U značky Dodge zůstaneme, a to s modelem Charger R/T z roku 1968. Potěší mimo jiné fanoušky filmu Bullittův případ - právě takový Charger, i když v černé barvě, uniká Bullittově Mustangu v jedné z nejslavnějších honiček filmového plátna. Vnější lak vypadá nově, ale interiér by měl být originální. Pod kapotou je 440 Super Commando V8, tedy osmiválec o objemu 7,2 litru a výkonu 375 koní.

Foto: Van Der Brink Auctions

Pontiac GTO Hardtop 1965 ze sbírky Coyoteho Johnsona

Impozantní a trochu mafiánský Pontiac GTO z roku 1965 má původní kola a krásnou tmavomodrou barvu, i jeho motor běží, ale potřebuje kompletní repasi brzdového systému. Zajímavé na něm je nasávání na kapotě, které bylo z výroby falešné - ano, už tehdy. Existovaly však kity pro jeho zprovoznění.

Foto: Van Der Brink Auctions

Ford Victoria Hardtop 1951 ze sbírky Coyoteho Johnsona

A konečně, nejstarší a nejoceňovanější vůz sbírky - Ford Victoria z roku 1951. Prošel renovací v roce 2012, při které dostal fialový perleťový lak. Motor je původní V8 s rozvodem SV, zrenovovaný podle původních specifikací.

Anketa

Které z těchto aut se vám líbí nejvíc?
Ford Victoria Hardtop 1951
17,3 %
Pontiac GTO 1965
10,2 %
Dodge Charger R/T 1968
14,7 %
Dodge Super Bee 1971
6,4 %
Chevrolet Camaro Z/28 1969
6,7 %
Chevrolet Chevelle SS 1971
25,8 %
Chevrolet Custom Deluxe 10 Pickup 1984
3,2 %
Žádné
2,9 %
Všechny
12,8 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 660 čtenářů.

Reklama

Výběr článků

Načítám