Hlavní obsah

Nový Range Rover se ukázal s plug-in hybridy i osmiválcem

Britská automobilka Jaguar-Land Rover představila už pátou generaci vrcholného modelu od luxusní divize Range Rover. Ten dorazil s novou platformou pro použití všech variant pohonu, a také s motorem V8 z dílny německého BMW. Obecně se ale znovu jedná hlavně o přehlídku luxusu.

Foto: Land Rover

Nový Range Rover

Článek

Fanoušci Range Roveru se konečně dočkali. Luxusní britská automobilka po devíti letech existence čtvrté generace už potřebovala nový impuls, a ten dorazil rovnou v podobě nové, páté generace.

Foto: Land Rover

Nový Range Rover

Novinka nepřináší nijak revoluční design, za to ale velké změny pod kapotou. Range Rover totiž dorazí se všemi variantami pohonu – čistě spalovacím, hybridním i elektrickým. Velmi očekávaná elektrická verze bude ovšem až v roce 2024.

Na první pohled může vůz působit spíše jako facelift čtvrté generace, ale přeci jen lze na autě najít pár velkých odlišností. Zaujmou rozhodně kliky zapuštěné do karoserie po vzoru menšího Velaru. Nové jsou i páté dveře, přední i zadní světlomety, ve vypnutém stavu kompletně černé lampy, a celkově je nový Range Rover zaoblenější než jeho předchozí verze.

Podoba nového Range Roveru unikla před premiérou

AutoMoto

Největším tahákem bude pochopitelně luxusní interiér. Ten stojí na základech o sedm centimetrů delšího rozvoru, což dalo designérům více místa. V kabině najdeme třeba obří, 13,1” displej infotainmentu a systém Pivi známý třeba i z jaguarů. Digitální je i přístrojový štít.

Foto: Land Rover

Nový Range Rover

Vůz bude dále možné objednat třeba s oddělenými, elektricky ovládanými zadními sedadly a výklopnou středovou konzolí s ovládacím displejem. Také jsou k mání dva jedenáctipalcové displeje upevněné na opěradlech předních sedadel. Novinkou je možnost objednat sedmimístné provedení auta, které ovšem bude k dispozici jen ve verzi s delším rozvorem LWB.

Má tedy rozvor délky 3197 mm a celé je dlouhé 5252 mm. Standardní verze nese označení SWB a je o 200 milimetrů kratší v obou rozměrech. Na šířku má novinka přes zrcátka 2209 mm a na výšku 1870 mm v obou verzích.

Nový Range Rover je za rohem, největší z britských SUV se ukazuje na prvních snímcích

AutoMoto

Pod kapotou nového range budou šestiválcové motory spalující benzín či naftu a jeden benzínový osmiválec. Ten jako jediný nebude elektrifikován, ostatní verze jsou mild hybridy nebo plug-in hybridy.

Pohonné jednotky nového Range Roveru
OznačeníMotorVýkon/Točivý moment
Plug-in hybridy
P440e3,0 V6 zážehový620 N.m
P510e3,0 V6 zážehový700 N.m
Zážehové motory
P3603,0 V6 mild hybrid360 k/500 N.m
P4003,0 V6 mild hybrid400 k/550 N.m
P5304,4 V8530 k/750 N.m
Vznětové motory
D2503,0 V6 mild hybrid249 k/600 N.m
D3003,0 V6 mild hybrid300 k/650 N.m
D3503,0 V6 mild hybrid350 k/700 N.m
Foto: Land Rover

Nový Range Rover

Nový Range Rover pak s sebou v neposlední řadě přiváží řadu technických novinek. Auto má 70 řídících jednotek a umí se automaticky aktualizovat na dálku. Mimo to má pátá generace systém řízení zadních kol, elektronicky ovládaný zadní diferenciál s možností uzavření či vzduchové odpružení. To dokáže vůz zvednout až na 295 mm světlé výšky u kratší verze, u delší o milimetr menší. I díky tomu zvládne vůz brodit vodu hlubokou až 900 mm.

Zajímavá je i funkce navigace od eHorizon, která v souvislosti s daty umí sama měnit nastavení podvozku podle podkladu a typu silnice, po které vůz jede. A v neposlední řadě také aktivní příčné stabilizátory, které silou až 1400 N.m zmírňují náklony karoserie.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám