Hlavní obsah

Nový Hummer přijíždí jako elektrické SUV. Je menší a slabší, ale obratnější

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Kvůli kratšímu rozvoru náprav se zájemci o elektrický Hummer ve verzi SUV musí spokojit s nižším výkonem. Vlastnosti vozu v terénu jsou ale o to lepší. Dokáže připravit offroadovou trasu i se zajížďkami k nabíječkám nebo nabíjet druhý elektromobil. Na silnicích bude v roce 2023.

GMC Hummer EV SUVVideo: GMC

 
Článek

Menší a civilnější varianta nového hummeru, označená SUV, je na světě. Automobilka ho odhalila s obrovským předstihem – do prodeje má jít až za dva roky. Ale vážně se bude na co těšit.

Začněme drobnou nevýhodou oproti dříve představenému pick-upu – SUV má „jen” 842 koní oproti tisícovce, které nabídne pick-up. To kvůli menší baterii. SUV má o 23 centimetrů kratší rozvor náprav, což znamená méně místa pro baterii, nechcete-li zmenšovat prostor v interiéru.

Foto: GMC

GMC Hummer EV SUV

Výhodou menších rozměrů – kromě kratšího rozvoru je celková délka auta nižší o 51 cm – je samozřejmě lepší manévrovatelnost, což se bude hodit v terénu i mimo něj.. Hummer SUV pořád není s 4999mm délkou a 2196mm šířkou bez zrcátek žádný drobeček.

Nicméně, přechodový úhel je s hodnotou 34,4° o 2,2 stupně lepší a zadní nájezdový úhel 49° dokonce o 10,6 stupně lepší díky zadnímu převisu 900 mm, o 281 mm kratšímu než u pick-upu. Stopový průměr otáčení s příplatkovým systémem zatáčení všech čtyř kol je 10,8 m, méně o půl metru. Maximální světlá výška a brodivost jsou s 406, resp. 813 mm víceméně stejné jako u pick-upu.

Foto: GMC

GMC Hummer EV SUV

Zajímavostí, kterou Hummer SUV nabídne, je možnost fungovat jako elektrocentrála, byť tu samozřejmě žádný spalovací motor neběží. Vůz je však možné použít stejným způsobem na místech, kde není dostupná přípojka k elektrické síti. V tomto režimu poskytne výkon až 3 kW, což by mělo při kempování v divočině bohatě stačit. Dokáže ale také nabíjet ostatní elektromobily, a to výkonem až 6 kW.

Vůz má také systém pro mapování offroadových tras, který pomůže řidiči s přípravou výletu. Dokáže do plánování zakomponovat nabíječky včetně jejich vzdálenosti od vytyčené trasy, a také podle spotřeby energie přesně předpovídat, jak to bude se spotřebou vypadat ve zbytku trasy a kdy bude třeba se vydat k nabíječce.

Foto: GMC

GMC Hummer EV SUV

Po technické stránce je vůz kromě menší baterie, a z ní pramenícího nižšího výkonu, shodný s pick-upem. Což znamená tři elektromotory, zajišťující pohon všech kol, možnost rychlonabíjení výkonem až 300 kW díky 800V architektuře baterie Ultium, která je součástí platformy, nebo dojezd více než 480 km na jedno nabití.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám