Hlavní obsah

Nový Ford Ranger přijde do ČR v roce 2007

Novinky, Jan Čech

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

BANKOK

V Thajsku byl představen nový Ford Ranger. Další generace oblíbeného pick-upu s terénními schopnostmi získala robustnější karoserii, modernější vzhled a více vlastností i pro provoz na silnicích. Do České republiky se však dostane až počátkem příštího roku.

Článek

Nový Ford Ranger byl poprvé představen v Bankoku. I přes tuto nezvyklou destinaci pro novinku celosvětového významu se s vozem setkáme i u nás. Příchod však bude zpožděn a zákazníci si musí počkat až na začátek roku 2007.

Ford se rozhodl pro debut v netradiční zemi díky tomu, že právě zde by chtěl stále zvyšovat své prodeje a právě model Ranger by se zde měl stát stěžejním vozem.

Více jako SUV

Lákat by měl především modernějším a robustnějším vzhledem a zvětšeným nákladovým prostorem. Upraven byl celý vůz a nezůstal zde snad žádný původní díl. Přední část má nyní mohutnou masku s chromováním. Na rozdíl od konkurence se však Ford rozhodl nezničit terénní vlastnosti instalací nižšího nárazníku ve stylu SUV. Nárazník je sice plastový, ale posazený pěkně vysoko. V něm jsou hluboko zasazena mlhová světla.

Nabídka karoserií opět uspokojí velký rozsah požadavků - objeví se verze SuperCab se dvojicí zadních dveří otevíraných proti směru jízdy a také DoubleCab s plnohodnotným čtyřmístným interiérem s přístupem klasickými čtyřmi dveřmi.

Kompletně přepracován byl i interiér. Nyní je více komfortní a srovnaný s moderním designem. Vzhledu prospěla i aplikace stříbrného obložení střední části. Také sedadla prošla radikální změnou - mají mnohem lepší vedení, delší bederní opěradlo a i sedák je delší.

Úspornější motory

Motory byly v Bankoku představeny dva. Jedná se o turbodiesely s technikou vstřikování common rail. Menší s objemem 2,5 l disponuje výkonem 105 kW a točivým momentem 330 N.m při 1800 ot./min. Větší třílitr má o deset kilowatt víc a točivý moment 380 N.m při stejných otáčkách jako předchozí agregát. Oba agregáty by se měly vyznačovat velmi dobrou spotřebou. Ta by proti současné generaci měla klesnout až o 22 %.

V nabídce ve světovém měřítku se objeví dvě verze pohonu - jak klasická dvoukolka, tak i s pohonem všech kol. V ČR se předpokládá prodej pouze druhé varianty.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám