Hlavní obsah

Nový Fiat 500 má třetí karosářskou variantu, říkají ji 3+1

Novinky, Milan Lažanský

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Italská automobilka ukazuje již dříve avizovanou třetí karoserii modelu 500 druhé novodobé generace. Na straně spolujezdce má poloviční dveře navíc.

Foto: Fiat

Fiat 500 3+1

Článek

Stylovka od Fiatu se v novém vydání ukázala výhradně s elektrickým pohonem a ve dvou variantách - s pevnou a skládací střechou. Třetí do party je verze 3+1, která odkazuje na počet dveří.

Jde totiž o asymetrický vůz, přístup do zadní řady usnadňují malinké dveře na straně spolujezdce. Ty lze otevřít jen s předními dveřmi. Podobně jako u BMW i3.

Fiat má novou pětistovku, rovnou včetně edicí od módních značek

AutoMoto

Aby toho Italové docílili, vozu z jedné strany chybí B-sloupek. Fiat smysl novinky vidí nejen díky lepšímu přístupu pasažérů na zadní sedadla, ale i pro snazší manipulaci s dětskou sedačkou.

Fiat navíc tvrdí, že toto řešení přidává jen 60 kilogramů a nemá zásadní vliv na spotřebu, dojezd nebo jízdní vlastnosti.

Čtyři stupně

Prodej Fiatu 500e 3+1 by měl být zahájen speciální bohatou edicí La Prima. Později ji doplní také verze Action, Passion a Icon. Ty se stejně jako u ostatních karosářských verzí liší nejen výbavou, ale i výkonem elektromotoru či velikostí baterie.

Základní model Action je vybaven lithium-iontovou baterií o kapacitě 23,8 kWh a elektromotorem o výkonu 70 kW, 95 koní. Nabízí dojezd více než 180 km podle přísnější normy WLTP. Model 500 Action je rovněž vybaven rychlým nabíjecím systémem o výkonu 50 kW, který nabije baterii rychlostí přibližně 50 km za méně než 10 minut.

Fiat 500 se spalovacím motorem zůstane v nabídce, elektromobil není náhradou

AutoMoto

Střední Passion vrcholný Icon dostávají větší baterii o výkonu 42 kWh, která pohání elektromotor o výkonu 87 kW (116 k) a točivém momentu 220 Nm. Dojezd dle WTLP je 320 km. Standardem je rychlé nabíjení 85 kW, které umožňuje vybité baterii dosáhnout 80 procent za 35 minut nebo dojezd 50 km za přibližně 5 minut.

Cena hatchbacku na italském trhu startuje na 19 990 eur, což v přepočtu činí 542 tisíc korun. Příchod na český trh zatím tuzemské zastoupení nekomunikuje.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám