Článek
Je to deset let, co společnost vznikla, a řada FJ pěkně ukazuje, jaký neuvěřitelný pokrok firma dokázala. Od malé firmičky po „ikonu“ v automobilových skororeplikách. Jen se podívejte na celou řadu FJ.
Základ je to, co dodá Toyota TLC – rámy pořádně opravené a upravené. A na nich nová karoserie ze slitiny hliníku 5052 (kdo se pohybuje kolem strojařiny, ví, že tohle je jedna z nejodolnějších slitin, která se používá třeba na námořních lodích). Karoserie, která věrně kopíruje vzhled původního vozu. Vše je děláno ručně, stejně jako nanášení elegantního béžového laku.
Kabina je vylepšena dost výrazně proti originálu. Tam bývaly vinylové potahy. Dnes kompletní obšití obstarává specializovaná firma Moore & Giles, která dodává reliéfní italskou kůži. Ta má povrch připomínající kůži slonů. Retroprvky ale pokračují i na přístrojové desce. ICON nechtěl znehodnotit auto použitím nějakých plastových ovladačů. Takže každé tlačítko je z hliníku.
Dost lákavý upgrade je pod kapotou. Tam se objevuje motor Cummins 2,8 litru s výkonem 120 kW a točivým momentem 362 Nm. Na pětistupňovou manuální převodovku AX-15 navazuje rozvodovka s redukcí Atlas II, která může mít šest redukovaných stupňů. O solidní průjezd v terénu se starají nápravy Dana 44 vepředu a Dana 60 vzadu. Na kolech jsou nasazeny All-terrain pneumatiky o rozměrech 285/65R18.
Pokud byste chtěli jedno auto, musíte se obrátit přímo na výrobce. Cena není zatím zveřejněna, auta jsou ještě čerstvá, vždyť mají premiéru právě nyní na výstavě SEMA v Las Vegas.