Hlavní obsah

Nejsilnější céčko od AMG s osmiválcem

Jak to tak vypadá, tak Mercedes třídy C má zaděláno na opravdu slušnou porci koní pod kapotou. AMG totiž připraví pro tento vůz něco opravdu extra - verzi 63 AMG, tedy vidlicový osmiválec o objemu 6,3 l.

Článek

Vecpat tento kousek pod kapotu asi nebude jen tak, ale prý to půjde. Takže rozhodnutí AMG je jasné - udělat nejsilnější céčko v historii.

Asi tento motor znáte z dalších řad, ale zatím byl použit u modelů od třídy E nahoru. Tak kupříkladu v CL 63 AMG má tenhle motor výkon 386 kW, což z něj i při jeho velikosti a váze dělá opravdovou raketu na kolech. [celá zpráva] Vždyť jeho zrychlení z 0 na 100 km/h je podle tabulek 4,6 s.

Co tedy tenhle motor udělá s céčkem? Pravděpodobně něco podobného, protože pro tento vůz bude pravděpodobně výkon snížen na 330 kW. Takže jak to vypadá, Mercedes-Benz C 63 AMG bude nejsilnějším automobilem ve své třídě a jen z dálky se na něj bude dotahovat i parádní BMW M3 se 309 kW [celá zpráva]. Uvidíme, jak na hozenou rukavici zareaguje Lexus, který připravuje sportovní verzi sedanu IS. [celá zpráva]

To, na co ale bude automobil nejvíc sázet asi bude především jeho síla v celém rozsahu otáček. Sice se bude točit vysoko, ale na 8300 ot./min u M3 to asi mít nebude. Ohromný objem válců však vykouzlí křivku točivého momentu tak vysokou, že převodovka bude mít co dělat, aby se nerozletěla na kousky. Vždyť u ML 63 AMG při výkonu 375 kW má agregát točivý moment parádních 630 N.m.

Reklama

Související témata:

Související články

Lorinser C: tuning ještě před premiérou

Na autosalónech jej ještě nenajdete, premiéru pro novináře v Evropě ještě také neměl, ale už dostal i tuning. Mluvíme o novém Mecedes-Benzu třídy C, který...

Nové technické informace o BMW M3

BMW M3 je pro mnohé z automobilových fanoušků naprostý vrchol automobilové blaženosti. Na ženevském autosalonu se představil zatím jen koncept, který však...

Vrchol řady CL v podání AMG

Není mnoho lidí, kteří by na tohle auto měli. Je jich však ještě méně, kteří by na něm nespočinuli znaleckým okem a nezatoužili jej alespoň hodinu řídit,...

Výběr článků

Načítám