Hlavní obsah

Navigace II: TomTom 910

Novinky, Jan Čech

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Český trh obohatila již před dávnou dobou značka, která se na výrobu navigací soustředí. TomTom tak není neznámým pojmem a je mnoho lidí, kteří využívají výrobky tohoto názvu. My jsme do testu dostali navigaci řady 910, která patří k výkonnějším modelům.

Článek

Tato navigace už má svoje léta. Je to na ní vidět. Zatímco konkurence nabízí ploché přístroje do kapsičky, TomTom Go 910 je pořádně tělnatý kousek, který se díky své šířce vejde akorát do tašky. Ale to je jen jedna z mála nevýhod, které na tomto modelu lze najít.

Ovládání

Řada 910 disponuje čtyřpalcovým dotykovým displejem s dobrým rozlišením 480 x 272 pixelů a umí 64 000 barev. Jeho předností je však perfektní antireflexní ochrana, takže dislpej je čitelný za všech podmínek.

Po nastartování malým tlačítkem na těle přístroje trvá systému asi dvacet sekund, než kompletně naběhne. Vše závisí na dostupnosti satelitního signálu. Je zajímavé, že ačkoliv TomTom nemá žádnou anténu, jeho příjem byl velmi kvalitní. Nedělalo mu problém ani hledání satelitů v odstíněném panelovém domě.

Celé menu je v češtině a musíme říct, že za celou dobu provozu navigace jsme ani nemuseli vytáhnout návod. Všechno se perfektně intuitivně ovládá a nastavení přístroje proběhne během chvíle. Není zapotřebí žádných velkých znalostí GPS problematiky.

Možnosti

Samozřejmostí je naplánování trasy podle nejkratší trasy, nejrychlejší, dle zadaných bodů, lze nastavit i návštěvu na benzínové pumpě, v přístroji jsou standardně nastaveny i důležité body, jako hotely, úřady aj. Pokud byste se chtěli orientovat i podle čísel popisných, není to vůbec problém.

Jenže model přináší i spoustu doplňkových výbav. Příkladem budiž možnost připojení mobilu přes bluetooth, přehrávání hudby ve formátu mp3, či obrázků. Na robustním držáku přístroje je ještě sada vstupních a výstupních konektorů. Na ně je možné připojit třeba externí mikrofon či audiokabel pro propojení s rádiem (vše v sadě). Rozšíření je tak velmi jednoduché.

Jediné co je trochu horší, je nemožnost příjmu TMC signálu (zpravodajství o dopravní situaci, na které navigace dokáže reagovat změnou trasy). To sice navigace obsahuje, ale v ČR není tento signál k dispozici. Takže tato nevýhoda nepadá na vrub TomTomu.

Praktické zkušenosti

Pokud bychom chtěli jet někam, kde to neznáme, tak TomTom Go 910 by byl naším ideálním společníkem. Nám se zalíbil opravdu hodně a jeho kvality jsme si považovali. Navigoval vždy přesně a jednoduše, jediný bod kde měl slabší chvilku byl kruhový objezd. Ten ještě neměl zanesen v mapě, takže chvíli laboroval se směrem, kterým se vlastně vydáváme. Jinak ale plnil svou funkci na 100 %. Škoda však výdrže baterie. I přes celonoční nabíjení se po upnutí do držáku a přilepení na sklo vozu po dvou hodinách ukončil provoz (ačkoli podle tabulek by měl přístroj vydržet 4 hodiny). Museli jsme tedy vytáhnout kabel a připojit 910 k zapalovači.

Závěr

TomTom GO 910 je opravdu výborný společník na cesty. Jeho síla je v dobrém systému navigace, přehledném displeji, velké vybavenosti doplňkovými funkcemi i přehlednosti menu. Nevýhodou je pak kratší doba provozu vnitřního akumulátoru a rozměry přístroje. Velká vybavenost přístroje se však promítla do jeho ceny. Ta se pohybuje nad hranicí 14 000 Kč včetně DPH.

Článek byl připraven ve spolurpáci s www.gps-navigace-mapy.cz,

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám