Hlavní obsah

Na Teslu nasadil pásy a rozbil ji, automobilka záruku neuzná

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Dal pásy na Teslu a rozbil ji - tak by se dal shrnout příběh youtubera Michaela a jeho Tesly Model S, která ve verzi s pásy místo zadních kol sklidila na internetu slušnou pozornost. Jenže pak se porouchal elektromotor a podle automobilky za to mohly právě pásy.

Foto: Tesla

Tesla Model 3 (Ilustrační foto)

Článek

Záruční podmínky u strojů jsou většinou jasně dané - je třeba dodržovat návod k obsluze a zařízení neupravovat. Jenže když chcete být internetová hvězda, potřebujete, aby se lidé dívali na vaše videa. Takže vezmete svou zánovní Teslu Model 3 a namontujete místo zadních kol pásy, abyste měli více trakce ve sněhu.

Video mocně sdílíte na internetu a jakýsi úspěch se dostaví - po měsíci a půl máte 235 tisíc zhlédnutí na YouTube a 27 tisíc zhlédnutí videa plus skoro čtyři tisíce „lajků” na Instagramu.

Jenže pásy sedí na sněhu o desítky centimetrů dál od ložiska v náboji kola, než tomu bylo před úpravou. A i když jezdíte pomalu, nároky na zadní nápravu a na ní uložené pohonné ústrojí - tento konkrétní Model 3 má pohon jen zadních kol - jsou nesrovnatelně vyšší, než na co jsou komponenty připraveny.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

New Tesla charge challenge. Get itt @alex.choi

Příspěvek sdílený Michael (@lowlifeduramax), Bře 10, 2020 v 7:18 PDT

Přidejte k tomu sem tam nějaký smyk na téměř suchém podkladu (buďme ale féroví, tahle otočka byla mistrná) a není se co divit, že po třech měsících provozu má elektromotor závadu tak zásadní, že je třeba auto nechat okamžitě odtáhnout do servisu.

Kdyby na autě nebyly pásy, ba dokonce, kdyby alespoň neexistoval veřejně dostupný důkaz o tom, že na autě byly alespoň chvíli místo kol pásy, teoreticky by se něco takového dalo neférově zapřít a oprava by pravděpodobně byla provedena v záruce.

Jenže v současné situaci má youtuber Michael (příjmení nezveřejňuje) smůlu. Nárok na záruční opravu mu nebyl uznán, neboť podmínky vysloveně zakazují modifikace provedené neautorizovanou osobou. Nový elektromotor, který i s instalací stál cca 7000 dolarů (177 tisíc korun), musel zaplatit ze svého.

Na jednom ze svých nyní již nedostupných tweetů, které cituje web Teslarati, Michael tvrdí, že by Tesla neměla uvádět, že elektromotory vydrží milion mil. Podle dalšího citátu Michaelova tweetu na stejném webu uvádí automobilka jako příčinu poruchy přehřátí způsobené tím, že pásy znamenaly 50% redukční převod.

Jenže s pásy jezdil Michael pomalu. Podle jeho názoru, které uvádí v tomto, prozatím posledním videu, daly pohonnému ústrojí zabrat smyky a různé přetahování s pick-upy mnohem víc než ty pásy. Podle jeho slov ho moc netrápí, že musel opravu zaplatit ze svého, uznává, že s neplatností záruky má Tesla pravdu.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám