Článek
Třetí generace outlanderu je o zanedbatelných 10 mm kratší (nyní 4655 mm). Co je ale podstatné, hmotnost klesla o 155 kilogramů. Snížil se i koeficient odporu vzduchu z 0,36 na nynějších 0,33. Interiér outlanderu je buď pěti, nebo sedmimístný.
V Evropě budou po uvedení na trh k dispozici dva motory, které budou pohánět buď všechna čtyři kola, nebo jen kola přední nápravy. Jde o benzínový 2.0 MIVEC s výkonem 150 koní (110 kW) a 195 Nm. Normovaná spotřeba činí dle výrobce 6,9 l/100 km.
Dieselový motor 2.2 MIVEC má oproti předchozí generaci nižší výkon o 22 koní, díky nižší hmotnosti jsou ale výkony a spotřeba nižší. Nynější verze motoru 2.2 MIVEC má stejný výkon jako zážehový motor (15, k), točivý moment má hodnotu 380 Nm. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu je rovných pět litrů (dříve 6,2 l).
Nové komfortní prvky výbavy
Nový Outlander dostal zejména nové prvky bezpečnostní a komfortní výbavy. Jde například o systém monitorování bezpečné vzdálenosti před vozidlem (FCW), varování před vybočením z jízdního pruhu, adaptivní tempomat nebo dvouzónovou klimatizaci. Outlander konečně umožňuje seřizovat volant v obou směrech, novinkou jsou také xenonové světlomety a elektricky ovládané páté dveře.
V nabídce je jak verze s pohonem jen předních kol, tak 4x4, realizovaná pomocí elektronicky řízené mezinápravové spojky. Ceny v Česku začínají na částce 599 900 za verzi s benzínovým motorem, pohonem pouze přední nápravy a pětistupňovou manuální převodovkou.
Nedobré je, že benzínový motor nejde kombinovat s pohonem obou náprav, diesel zase koupíte výhradně s pohonem 4x4. Za turbodieselovou verzi 4x4 a šestistupňový "manuál" chce tuzemský importér 749 900 korun.