Hlavní obsah

Mercedes si vzal čerstvý rekord Porsche zpět, má nejrychlejší limuzínu na Nordschleife

Novinky, Milan Lažanský

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Srpnový rekord Porsche Panamera Turbo S již neplatí. Nejrychlejším sériově vyráběným čtyřdveřovým vozem v luxusní třídě na Severní smyčce Nürburgringu je opět Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door.

Foto: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door při rekordním pokusu na Nordschleife

Článek

Severní smyčka Nürburgringu, které se přezdívá „Zelené peklo”, se opět stává kolbištěm automobilek, především těch německých. Stuttgartský souboj Mercedesu-AMG a Porsche se odehrává na poli limuzín luxusní třídy.

Sportovní divize značky s třícípou hvězdou si bere tento titul zpět, poté co byl čtyřdveřový model GT nedávno pokořen o sekundu.

Vůz modelového roku 2021 řídil Demian Schaffert z vývojového oddělení AMG, dosáhl času 7 minut a 23,009 sekundy na kratší trati o délce 20,6 kilometrů, respektive 7 minut a 27,80 sekundy na o 200 metrů delším úseku.

Čas Porsche Panamera Turbo S zveřejněný v srpnu činí 7:25,04, respektive 7:29,81.

Novým králem Nordschleife mezi limuzínami je tajemné Porsche Panamera

AutoMoto

Mercedes-AMG uvádí, že lepšího času vůz dosáhl díky nedávné technické modernizaci, která přinesla změny na podvozku, ale také lepivé pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2. Zároveň se hájí, že podmínky na trati rozhodně nebyly příznivé, ve vzduchu naměřili 7 stupňů Celsia a některé části tratě vůz projel na mokrém asfaltu.

Přesto tento vůz není nejrychlejším čtyřdveřovým autem na Nordschleife. Titul drží Jaguar XE Project 8, který má o 4 sekundy lepší čas. Jakkoli jde o vůz se silniční homologací, neměl během rekordu ani zadní sedadla. V cestě rekordu Mercedesu, který uznala trať, však nestojí především proto, že jde o vůz střední třídy, tedy o dvě kategorie menší sedan.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám