Hlavní obsah

Mazda6 se začala prodávat jako sedan i kombi

Novinky, maž

Tuzemský importér Mazdy začal od úterý 26. února oficiálně prodávat novou "šestku". Mazda6 (výrobce píše název dohromady) je v nabídce jako sedan nebo v praktičtější verzi kombi. Měli jsme možnost novinku krátce vyzkoušet na českých silnicích.

Foto: Mazda

Mazda6 (2012)

Článek

Stylově v liduprázdném obchodním centru Šestka nedaleko Letiště Václava Havla uspořádal tuzemský importér první novinářské jízdy s novou Mazdou6. Během půl hodiny jsme vyzkoušeli verzi sedan s dvoulitrovým atmosférickým motorem a manuální převodovkou.

Nová „šestka“ je dlouhá 4870 mm, široká 1840 mm a vysoká 1450 mm. Rozvor náprav má nyní hodnotu 2830 mm, kufr v případě sedanu pojme 483 l nákladu. V případě kombi je tato verze překvapivě kratší 4805 mm (- 65 mm) a má i menší rozvor náprav (2750 mm). Šířka je stejná, kombi je proti sedanu vyšší o 25 mm. Kufr nabídne 522 litrů v základním uspořádání.

Foto: Mazda

Mazda6 (2012)

Benzínové motory zastupuje dvoulitr s výkonem 110 kW (150 k) při 6000 otáčkách a 210 Nm při 4000 otáčkách. Druhým agregátem je motor se zdvihovým objemem 2,5 litru a výkonem 141 kW (192 k) při 5700 otáčkách a 256 Nm. Naftové pak zastupuje motor 2,2D ve variantách 110 kW (150 k) a 129 kW (175  k). Na výběr jsou výhradně šestistupňové převodovky – manuální a samočinné.

I krátká projížďka odhalila, že Mazda6 vyniká jízdními vlastnostmi, auto je lehké, dlouho neutrální a překvapivě komfortní. Potěší i přesná šestistupňová manuální převodovka. V sedanu je vzadu méně místa pro hlavu (pokud měříte nad 180 centimetrů), pro nohy je zde ale královský prostor, který sice není tak štědrý jako v superbu, leč vzdáleně jej připomíná.

Velmi dobrá je pozice za volantem, zamrzela nás archaická grafika jinak skvělé navigace od TomTom, malý displej i šedivá a nehezky svítící grafika palubního počítače a kontrolních přístrojů. U sedanu také musíte počítat s malým vstupním otvorem i horším výhledem vzadu, ale to je obecný nedostatek této karosářské varianty.

Foto: Mazda

Mazda6 (2012)

Tři motory, dva jsou benzínové

Zajímavý je dvoulitrový motor s nezvykle vysokým kompresním poměrem 14:1, což je parametr, na který jsme zvyklí spíše u vznětových motorů. Odezva na sešlápnutí plynu je vcelku bezprostřední, motor se převelice rád nechává vytočit k sedmi tisícům, kdy jemně zasáhne omezovač. Atmosférický dvoulitr tak dává řidiči jiné prožitky než maloobjemové turbomotory.

Zrychlení na stovku za 9,5 s (silnější verze 9,1 s) sice nezní kdovíjak atraktivní, v praxi se ale ukázalo, že motor se zdvihovým objemem 1998 ccm (vrtání a zdvih mají hodnotu 83,5 x 91,2 mm) ve vysokých otáčkách umí razantně akcelerovat. Dech mu dochází při 208, respektive 216 km/h (nezkoušeli jsme). Ve vyšších otáčkách je však motor hlučný a vysoké jsou i otáčky, při 110 km/h na šestku odečtete z rychloměru 2500, při tachometrových 130 km/h pak 3000 otáček.

Foto: Mazda

Mazda6 Wagon (2012)

Ceny jsou překvapivě stejné pro sedan i pro kombi (za kombi se obvykle připlácí 20 – 40 tisíc korun). Nejlevnější je verze s motorem 2,0 SKY-G (145 k), za kterou chce importér 539 900 korun, nejlevnější diesel (2,2 SKY-D, 150 k) stojí bez stokoruny 600 tisíc korun. Za dvouapůllitrový benzínový motor, který je se svým výkonem 192 koní nejvýkonnější pohonnou jednotkou pro Mazdu6, zaplatíte od 804 900 korun.

Foto: Mazda

Mazda6 (2012)

Reklama

Výběr článků

Načítám