Článek
Když se Kawasaki rozhodla, že postaví nový vrcholný motocykl, asi už bylo jasné kam bude směřovat - za hranice 300 km/h. Kawasaki ZZR1400 na to svými výkony má, ale zda to skutečně tak bude, ještě nevíme. Výrobce totiž ještě neodtajnil mnoho technických informací, mezi nimiž je i "maximálka".
Proč tedy máme pocit, že magická hranice bude pokořena? Jsou to jednoduché počty - řadový čtyřválec o objemu 1352 ccm (vrtání x zdvih: 84 x 61 mm) se šestnácti ventily, elektronickým vstřikováním a zapalováním, dává maximální výkon 125 kW (Hayabusa 129 kW). Vše se přenáší na zadní kolo pomocí šestistupňové převodovky. Když už srovnáváme s Hayabusou, musíme zmínit, že ZZR1400 je proti ní kratší a především o 20 kg lehčí!
Nemusíte tedy být zrovna konstruktéři raket, abyste si spočítali, že když Suzuki udává maximální rychlost 295 km/h, Kawasaki by mohla třístovku klidně pokořit.
Pro fanoušky připojíme ještě několik technických informací. Rám je tradičně hliníkový, ale v tomto případě se jedná o monocoque se speciální odlehčenou konstrukcí. Ta i přes nižší váhu zaručuje vyšší torzní tuhost. Přední USD vidlice má nosnou trubku o světlosti 43 mm. Vše je samozřejmě plně nastavitelné. Zadní odpružení má typu Kayaba monoshock.
Brzdy disponují vpředu dvěma kotouči o průměru 310 mm a čtyřpístkovým třmenem. Zadní dvoupístková brzda obsluhuje disk o průměru 250 mm. Cena motocyklu ještě není známa.