Hlavní obsah

Iveco Massif: zaměřeno na terén

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Firma Iveco se rozhodla začít trochu více rozvíjet své zájmy v oblasti terénních vozidel. A když terénní, tak pořádně. Model Massif je typickým představitelem vyloženě terénních vozů, kterých je na světových trzích už celkem málo.

Článek

Základem pro automobil je Santana PS10, tedy vlastně padesátiletý Land Rover Defender. Z něho Santana vychází a Iveco nehodlá vymýšlet nic převratně nového. Není také proč. Odzkoušená technika určená pro nejnáročnější provoz není třeba pro rozvojové státy nějak upravovat.

Vůz se totiž v budoucnu bude stavět především pro země jako jsou ty v jižní Americe, Asii, ale třeba i v Africe. Prostě země, kde v odlehlých oblastech na silnici jen tak nenarazíte a hlavním faktorem "dobrého" auta je to, že se dá opravit v prachu u cesty třemi klíči, šroubovákem a kladivem.

PS10 + Iveco

Základem je tedy standardní žebřinový rám, ke kterému je připevněn agregát, obě tuhé nápravy a převodovka. Odpružení bude pravděpodobně zajištěno listovými pery, aby se co nejvíce ušetřilo na nákladech a nutnosti oprav. Převodovka bude mít pět stupňů a od Santany se bude vůz na technice lišit asi jen motorem.

:. Iveco Massif (Foto: Iveco. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)

Ten si nasadí Iveco samozřejmě svůj. Dlouhodobé zkušenosti s vývojem a výrobou turbodieselů se promítnou i sem. Nabízet se bude pravděpodobně jediný vznětový turbodiesel, který je známý z mnoha jiných modelů. Třílitr se 110 kW a točivým momentem 350 N.m vyniká především spolehlivostí. Přesvědčit se o tom mohou dnes a denně řidiči dodávek Iveco Daily, kde tento agregát pracuje s parametry 107 kW a 350 N.m.

Pro všechny zákazníky

Základem vozu bude klasická třídveřová a pětidveřová verze s pevnou střechou. Ovšem v přípravě jsou i další verze, které bude možné osadit různými kabinami. Jen pro příklad několik typů: pickup, 1/2 kabrio s pevnou střechou nad řidičem a plátěnou vzadu, kabrio s trubkovým ochranným rámem a plátěnou střechou, samostatný podvozek...

Iveco prý nabídne i luxusní verze s kouřovými skly, chromovanými prvky a koženými sedadly.

Reklama

Související témata:

Související články

Santana Pick-up, další španělský pracant

Španělské terénní vozy Santana na českém trhu zastupuje již od roku 2003 model Wagon. Nyní přichází na trh další provedení - PickUp. Novinka s Wagonem sdílí...

Výběr článků

Načítám