Hlavní obsah
Mazda Foto: Mazda

I Mazda říká, že naftových motorů se nevzdá

Stále více představitelů značek se pro média nechává slyšet, že vzdávat se naftových motorů je holý nesmysl a že to dělat nebudou. Po Porsche a Mercedesu se přidala i Mazda.

Mazda Foto: Mazda
I Mazda říká, že naftových motorů se nevzdá

Mazda je známá jako takový motorový underground v automobilové branži. Když ostatní šli cestou snižování objemů, Mazda naopak objemy zvyšovala. Když ostatní šli cestou zvýšení účinnosti využitím výfukových plynů v turbodmychadlech, Mazda zvyšovala kompresní poměr ve válcích benzínových motorů.

Teď prezident a šéf evropské divize značky Mazda Jeff Guyton pro holandský časopisu AutoRai řekl, že pro Mazdu je stále důležité mít diesely. A dokonce i vysvětlil proč. Podle něj je největší výzvou automobilek současnosti vytvořit malé ekonomické SUV. A s ním si nejlépe rozumí naftový motor. „Nucení zákazníků do vozů s nižšími emisemi CO2 nefunguje,“ řekl Guyton. „Lidé chtějí SUV s dobrou spotřebou paliva, a tu jim dá jedině naftový motor. Z hlediska nákladů je to i logičtější cesta než třeba hybridy.“

Jeff Guyton se domnívá, že už na podzim se zákazníci díky novému cyklu zkoušení spotřeby (WLTP) dozví, jak na tom skutečně jsou jednotlivé technologie motorů. Reálnější hodnoty pak vypíchnou, že naftové agregáty stále mají smysl. „Emise nových moderních naftových motorů se prostě neliší od těch benzínových,“ predikuje Guyton.

Závěrem rozhovoru také potvrdil, že Mazda nebude vyrábět auto menší, než je dnes Mazda 2. V Číně po něm není poptávka, v Rusku po něm není poptávka a o USA nemluvě. Tak není důvod, proč by se Mazda měla o něco takového pokoušet.

Anketa
Myslíte si, že by automobilky měly zachovat naftové motory?
Ano
38.1 %
Ne
61.9 %
Celkem hlasovalo 1537 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků