Článek
Sedan "čtvrté generace", jak je nový Inspire výrobcem nazýván, byl vyvinut s důrazem na tři nejdůležitější oblasti: řízení, ovladatelnost a brzdový systém. Zcela nově se v Inspiru objevuje CMS systém, odhadující bezpečnou vzdálenost pro zastavení bez kolize a také napínák bezpečnostního pásu, které mají zajistit ještě větší bezpečnost posádky i okolí vozidla.
Inspire je osazen novým třílitrovým motorem V6 i-VTEC, který díky nové technologii používá (při klidné jízdě) pouze tři válce z celkových šesti a snižuje tak spotřebu, která se při tomto režimu dostává na přibližně 8,6 litrů na 100 km. I díky tomu byl Inspire označen za automobil splňující ekonomické a životní prostředí šetřící požadavky, které budou v platnosti v roce 2010. Motor dává výkon 184 kW (250 koní) a točivý moment 296 Nm. Řazení obstarává pětistupňová automatická převodovka S-matic.
Změnám samozřejmě neušel ani vzhled a vybavení japonského sedanu. Zvenku Inspire působí prostorně a zároveň mu to nic neubírá na mírně agresivním sportovním vzhledu. Interiér byl navržen tak, aby byl příjemný na dotek, na pohled i při každodenním používání. Přístrojová deska dává důraz na snadnou ovladatelnost a dosažitelnost všech ovládacích prvků včetně klimatizace i audio systému. Zavazadlový prostor má objem 495 litrů a může být rozšířen sklopením zadních sedadel. Cena se bude pohybovat od 2,7 do 3,5 milionů jenů (v přepočtu asi 600 až 800 tis. Kč).