Článek
CBR600 je motorka, která v kategorii šestistovkových supersportů nehraje vůbec druhé housle. Naopak. Patří k nejlépe prodávaným. Ovšem i tak je tento trh tak úzký, že pravděpodobně se nevyplatí provádět na motocyklu úpravy, aby vyhověl novým emisním standardům a byl i nadále konkurenceschopný.
A tak podle MCN motocykl v Evropě skončí. Zda se tak stane i v USA, se zatím neví, přece jen tam platí jiné normy, ale protože Honda nehodlá moc diverzifikovat svou výrobní strategii a naopak chce, aby se na vývoji podílely všechny regiony stejnou měrou, pravděpodobný je konec motorky.
V současné době je na světových trzích několik jednostopých šestistovek, které se stále drží i emisních norem – třeba Yamaha YZF-R6 nebo Suzuki GSX-R600.
Ovšem výrobci už kvůli emisním limitům, které začnou zanedlouho platit, zvažují zúžení nabídky napříč všemi verzemi a kubaturami. Je možné, že přijdeme například o Kawasaki W800 nebo Yamahu XJR1300. U těch je konec kvůli jejich technickému „stáří“ nejvíc pravděpodobný.