Hlavní obsah

Hloubka dezénu má výrazný vliv na brzdnou dráhu vozu

Novinky, maž

Ústřední automotoklub (ÚAMK) tento týden zkoušel rozdíl v brzdné dráze mezi u nás nejčastěji používanou zimní pneumatikou Barum Polaris se vzorkem 5 mm a Barum Polaris 3 se vzorkem 8 mm. Rozdíly byly značné, testovalo se na mokré vozovce.

Foto: ÚAMK

Test ÚAMK

Článek

V testu na uzavřené trati byly použity zimní pneumatiky pro Škodu Fabii II. generace o rozměrech 185/55 R15. Pneumatiky s hloubkou dezénu 5 mm byly z roku 2011, „osmimilimetrové“ pak z loňského roku.

„Ve městě je na mokré vozovce rozdíl v brzdné dráze mezi 8mm a 5mm vzorkem rovné dva metry, to je více než polovina přechodu pro chodce, při jízdě na okreskách to dělá necelých sedm metrů a na dálnici se jedná o více než 14 metrů,“ zhodnotil výsledky testu prezident ÚAMK Oldřich Vaníček.

Důležitý je také správný tlak v pneumatice. Pokud totiž budete mít podhuštěné gumy, hrozí vám nejen vyšší spotřeba paliva, ale i menší bezpečnost; v testu ÚAMK se dokonce při testu ve vysoké rychlosti stalo, že podhuštěná pneumatika po najetí na nerovnost praskla.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám