Hlavní obsah

Ford představuje nové bronco, ikonický off-road umí být odvázaný i civilnější

Novinky, laz

Ford Bronco je ve Spojených státech legendou, která se konečně dočkala nové generace. První generace vyjela v roce 1965. Do boje s Jeepem Wrangler se pouští ve třech verzích. Příchod do Evropy je nejistý.

Ford představuje nové Bronco, ikonický offroad umí být odvázaný i civilnějšíVideo: Ford

 
Článek

Krom vlny vozů SUV sledujeme v posledních letech i návraty pravověrných off-roadů, které se ani v moderním hávu mimo silnice rozhodně nebojí. Nové bronco se staví nejen vedle přímého amerického konkurenta od Jeepu, přirovnat lze také k novému Land Roveru Defender nebo ke třídě G od Mercedesu.

Novinka přijíždí rovnou ve třech variantách. Opravdu drsným náčiním se zdá být dvoudveřová a čtyřdveřová varianta. Prodejním trhákem ale nejspíš bude zejména civilnější verze Sport, která si nechá říkat i SUV.

Foto: Ford

Nový Ford Bronco ve dvoudveřovém a čtyřdveřovém provedení.

Foto: Ford

Nový Ford Bronco Sport.

Po stránce designu hraje bronco jednoznačně na retro notu. Jednoduchá maska chladiče s velkým nápisem, záď s rezervním kolem a jinak mohutná hranatá karoserie do světa křičí cosi o dobrodružství a drsném zacházení. Díky odnímatelným panelům a dveřím se navíc první dvě zmiňované verze mohou „svléci“ do plážové buginy ve stylu Wrangleru.

Uvnitř najdete i 12palcovou dotykovou obrazovku multimediálního systému Sync 4, přesto se zdá být interiér především funkční, jak je od auta tohoto typu žádáno. Až provedení Sport s odlišnou palubní deskou se více blíží osobním vozům značky Ford. Mapové podklady systému obsahují tisíce kilometrů předdefinovaných off-roadových map.

Foto: Ford

Nový Ford Bronco.

Foto: Ford

Nový Ford Bronco Sport.

A že by toho nové bronco v terénu mělo zvládnout opravdu dost. Světlá výška vozu je 29,4 cm, brodivost 85,1 cm a maximální přejezdový úhel až 37,2 stupně.

I civilnější model Sport má světlou výšku použitelných 22,4 cm. Samozřejmostí je stálý pohon všech kol, volitelně s elektromechanickým středovým diferenciálem, uzávěrkami diferenciálů a odpojitelnými stabilizátory.

Na duhovém přechodu tolerance nechal stopy od pneumatik, policie ho vypátrala

AutoMoto

Pod kapotou je základem přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,3 litru, který disponuje výkonem 270 koní a 420 Nm točivého momentu. Přeplňovaný šestiválec má 2,7 litru a nabídne výkon 310 koní a 542 Nm točivého momentu.

První motor je k dispozici se sedmistupňovou manuální převodovkou včetně plazícího převodu či desetistupňovou samočinnou skříní, silnější agregát jen s automatem.

Bronco bude krom tří karosářských variant k mání i v několika výbavových stupních, které jej přiblíží více do extrému či do role auta na každý den.

Ve Spojených státech startuje terénní verze na ceně 29 995 dolarů, v přepočtu 705 tisíc korun. Varianta Sport přijde v přepočtu na 662 tisíc korun. Ovšem oficiální dovoz do Evropy zatím není potvrzen, a tak možná bude nutné spolehnout se na individuální dovoz.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám