Hlavní obsah

Euro NCAP: Touran je při nehodě k chodcům šetrný

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Nový Touran byl znovu "povolán" k přetestování poté, co jej Volkswagen vybavil ochranou proti bočnímu nárazu a dopadl nad očekávání dobře. Při testech bezpečnosti posádky jen mu o vlásek uniklo pětihvězdičkové hodnocení. Za příkladnou ochranu chodců však dostal tři hvězdičky.

Foto: Miroslav Volf

Skupinka úspěšných plavců TJ Slavie Chomutov

Článek

V celkovém hodnocení jen těsně přišel o nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení, když jeho karoserie, při čelním nárazu, "utrpěla" pouze malou deformaci, ovšem ochrana dětí v automobilu byla mizivá. Ochrana chodců je naopak na vysoké úrovni a Touran je teprve druhým v Evropě vyráběným vozem, který v této kategorii dosáhl celkem tří hvězdiček. 

Volkswagen Touran, představený letos v dubnu, je vybaven dvěma předními airbagy, dvěma bočními (chránícími hrudník) a záclonkou proti úrazu hlavy. Nechybějí ani dnes už standardy jako např.: předepínač bezpečnostního pásu a omezovač jeho síly.

Ford Fusion

Mini MPV od Fordu využívá stejný typ konstrukce a podvozku jako Ford Fiesta a v hodnocení dopadl podobně. Interiér vozu zúročil svou odolnou konstrukci a při čelním nárazu utrpěl minimální deformace. Řidič a jeho spolujezdec si mohou, při vysoké čelní nárazové síle, poranit hrudník o bezpečnostní pás.

Skvělá je naopak ochrana kolen, na které Ford opravdu zapracoval. Nicméně i ta skýtá mírné nebezpečí. Ochrana proti bočnímu nárazu je na nízké úrovni, neboť zcela chybějí boční airbagy mající chránit hrudník. Naopak děti jsou na tom v tomto Fordu dobře, u chodců je ochrana na úrovni odpovídající třídě vozu.

Kia Carnival

Velké MPV od korejské automobilky Kia je vybaveno dvěma čelními airbagy, které však k úspěchu tomuto automobilu v crach-testu nepomohly. Kia Carnival totiž s hodnocením pouhých dvou hvězdiček dopadla nejhůře ze všech dnes testovaných vozů.

Řidič a jeho spolujezdec, při čelním nárazu, riskuje zranění hlavy, hrudníku a nohou. I karoserie byla těžce deformována a ochrana chodců mizivá. Naopak ochrana dětí dopadla velmi dobře a splňuje požadavky Euro NCAP.

Renault Espace

Zcela mimořádně příznivě dopadl test pro MPV od Renaultu, když dostal maximální hodnocení a se svými pěti hvězdičkami se přidal k Peugeotu 807. Jeho karoserie je vysoce stabilní při čelním i bočním nárazu a maximálně chrání všechny pasažéry.

Espace je vybaven dvěma čelními airbagy, bočním airbagem chránícím hrudník i pánev a záclonku proti poranění hlavy. Na vysoké úrovni je i ochrana dětí, která překračuje limity Euro NCAP. Ochrana chodců je průměrná.

Reklama

Související témata:

Související články

Jezuita postavil turbínové auto v 17. století

Příslušníci řádu Tovaryšstva Ježíšova u nás nemají právě nejlepší pověst, ve skutečnosti však zdaleka ne každý z nich měl zálibu v pálení knih jako proslulý...

Stávka německých kováků končí neúspěchem

Čtyřtýdenní stávka východoněmeckých kováků zřejmě skončí neúspěchem. Největší německý odborový svaz IG Metall ani po celonočním jednání se zaměstnavateli...

Výběr článků

Načítám