Hlavní obsah

Dieselový osmiválec Volkswagenu plní s velkou rezervou emise v reálných podmínkách

Novinky, laz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Osmiválcový diesel v Touaregu možná v dnešní době působí jako dinosaurus, ovšem díky moderním technologiím a točivému momentu položenému proklatě nízko zvládá plnit normované emise v reálném provozu mnohem lépe, než byste od SUV s naftovými 422 koňmi čekali. V testu to ukazuje nezávislá společnost Emissions Analytics.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Touareg V8

Článek

Nejen Volkswagen si během aféry Dieselgate užil své. Popularita vznětových motorů klesá a dnešní optikou je na tyto agregáty často nahlíženo jako na emisní čarodějnice, které je třeba vymýtit z automobilového trhu. A z center měst především, jak ukazují restrikce v evropských metropolích.

Ovšem testy na základě metodiky Evropské unie se zkratkou RDE - Real Driving Emissions v případě nejvýkonnějšího volkswagenu ukazují možná překvapivé výsledky.

Tento cvalík s velkou rezervou splňoval emisní limit oxidů dusíku NOx bez ohledu na průběh trasy, výškové rozdíly a individuální dopravní situaci. V Dolním Sasku byly během testu průměrné emise oxidů dusíku 10 mg/km, v Bavorsku 13 mg/km a v Bádensku-Württembersku 20 mg/km. Průměr všech měření byl 14 mg NOx na kilometr. Limit stanovený emisní normou Euro 6 je přitom 80 mg/km.

Test Volkswagenu Touareg: Jen krůček k dokonalosti

AutoMoto

Dle vyjádření Volkswagenu za to můžou technologie, mimo jiné vícestupňové čištění výfukových plynů s velkým zásobníkovým katalyzátorem NOx o objemu 2,3 litru a systém selektivní katalytické redukce, lidově řečeno pokročilé vstřikování močoviny AdBlue do výfukového ústrojí.

Nejenže je však motor přiškrcen a čištěn ve výfuku, měření emisí v reálném provozu ukazuje také na to, jak efektivně dokáže obří motor pracovat. Dvakrát přeplňovaný osmiválec totiž při částečném zatížení, které stačí na většinu jízdních situací, pracuje jen s jedním turbodmychadlem a motor netřeba příliš vytáčet.  Maximální točivý moment 900 Nm má totiž šofér pod pravým kotníkem již od 1250 otáček za minutu.

Nejostřejší Volkswagen Touareg dostal písmeno R a baterii do kufru

Autosalon Ženeva

Budoucnost tohoto motoru pod kapotou Touaregu je nejistá. Na trh se totiž chystá verze R se zážehovým šestiválcem a plug-in hybridním ústrojím. Ten nabídne kombinovaný výkon 462 koní a točivý moment 700 Nm a také nižší laboratorní emise. Na čísla emisí z reálného provozu a třeba i s vybitými bateriemi si ale počkáme.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám