Hlavní obsah

„Das Auto” je kaput

– Berlín • Aktualizováno

V nadcházející reklamní kampani německého Volkswagenu již nebude jeho logo doprovázet slogan „Das Auto”, protože v době aféry Dieselgate podle automobilky nepůsobí dost pokorně. Nahradí ho jediné slovo „Volkswagen”, což ale příliš invenčně nepůsobí.

Foto: Profimedia.cz

Slogan „Das Auto" začal koncern používat v roce 2007.

Článek

„Všude, kde se v budoucnu objeví naše logo, ho bude podporovat zcela nové heslo Volkswagen. (Starý) slogan bude postupně stažen po celém světě,” uvedl v úterý mluvčí firmy.

Dosud používané „Das Auto” by mohlo naznačovat, že Volkswagen svou značku považuje za definici moderního automobilu, řekl šéf značky Volkswagen Herbert Diess podle jednoho z manažerů, který se účastnil drážďanské schůzky o nové reklamní kampani.

Slogan „Das Auto" začal koncern používat v roce 2007, kdy ho řídil Martin Winterkorn. Ten v důsledku nynějšího skandálu odstoupil z funkce a nahradil ho Matthias Müller.

Ukázat pokoru

Diess dodal, že slogan „Das Auto” působil absolutisticky. Podle něj nyní potřebuje VW ukázat pokoru. Manažer, který si nepřál být jmenován, agentuře Reuters také řekl, že Volkswagen teď musí projevit pokoru a že slogan „Das Auto” působí domýšlivě.

Slogan se tak stal další obětí aféry Dieselgate, kvůli které muselo odejít několik vedoucích pracovníků.

Nová reklamní kampaň je součástí snahy Volkswagenu obnovit pověst po výrazném poklesu prodeje na některých trzích včetně Spojených států a Británie. O kampani se jednalo minulý týden na uzavřeném setkání zhruba dvou tisíc manažerů podniku.

„Das Auto” prý také nevyhovovalo v oblasti propagace elektromobilů. I když koncern vyrábí širokou škálu vozidel od tahačů Scania přes sporťáky Bugatti nebo české škodovky až po motorky Ducati, kampaň se soustředí jen na mateřskou značku.

Aféra Dieselgate ale měla dopady i na další koncernové značky využívající naftové motory TDI umožňující přeprogramování tak, aby ukázaly nízké hodnoty emisí při testech.

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 miliónů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Podle některých analytiků by náklady Volkswagenu na svolávání vozů do servisů, právní spory a pokuty související s tímto skandálem mohly překročit 40 miliard eur (1,1 biliónu Kč).

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám