Článek
Polská automobilka se tak přemění na společný podnik s prozatímním názvem GM FSO.
Transakce je součástí snahy společnosti GM Daewoo o expanzi v Evropě. Podle mluvčího firmy je nicméně nepravděpodobné, že by automobilka koupila v FSO i zbývající 60procentní podíl, napsala agentura Reuters.
Varšavská FSO (Fabryka Samochodów Osobowych) byla před pádem komunismu hlavním výrobcem osobních aut v Polsku. V polovině 90. let stát továrnu prodal jihokorejské společnosti Daewoo Motors, která však později zkrachovala. Část aktiv Daewoo pak převzala americká společnost General Motors a vytvořila z nich firmu GM Daewoo. Součástí této transakce ale nebyly závody ve východní Evropě, tedy ani FSO.
Na expanzi v Evropě nyní pracují i další jihokorejské automobilky. Společnost Hyundai Motor letos v Nošovicích na Frýdecko-Místecku zahájil výstavbu nové továrny, která by měla pro evropský trh produkovat až 300 000 aut ročně a postupně zaměstnat až 3500 lidí. Její dceřiná firma Kia Motors v prosinci zahájila sériovou výrobu ve svém novém závodě nedaleko