Hlavní obsah
Cupra e-Racer Foto: Seat

Cupra e-Racer: první elektrický cestovní závoďák má 680 koní. Ukáže se v Ženevě

Cupra e-Racer, světově první závodní auto třídy cestovních vozů, které je poháněné čistě elektřinou, je založené na modelu Cupra TCR. Baterie má kapacitu 65 kWh a při brzdění je dobíjena rekuperací. Kolik ostrých kol má vydržet, ovšem oznámeno nebylo.

Cupra e-Racer Foto: Seat
Cupra e-Racer: první elektrický cestovní závoďák má 680 koní. Ukáže se v Ženevě

Elektrická závodní auta nejsou novinkou, např. Formule E se jezdí už nějakou dobu. Automobilka Seat, resp. přesněji její nově založená sportovní odnož Cupra, však v Ženevě odhalí vůbec první elektrický závodní vůz pro šampionát cestovních vozů TCR.

Novinka dostala jméno e-Racer a Cupra ji odhalila v rámci videokonference, kterou vedl generální ředitel Seatu Luca di Meo. Dozvěděli jsme se, že stálý výkon e-Raceru je 408 koní a maximální výkon je právě zmíněných 680 koní.

Cupra e-Racer

Foto: Seat

Cupra e-Racer je kvůli bateriím o zhruba 300 kg těžší než konvenční sourozenec, Cupra TCR. Ten je v podstatě silně upraveným Seatem Leon, má přední pohon, a ne zrovna ideální rozložení hmotnosti 60:40 na přední:zadní nápravu. To proto, že vpředu pracuje dvoulitrový benzínový turbomotor.

e-Racer je naopak zadokolka, což znamená i lepší rozložení hmotnosti - 40 ku 60 procentům. Baterie v útrobách vozu má kapacitu 65 kWh a při brždění je dobíjena rekuperací. Zavěšení předních kol zůstalo bez velkých změn, vzadu ovšem víceprvková náprava Cupry TCR uvolnila místo dvojitému lichoběžníkovému zavěšení pro e-Racer.

Cupra prezentuje e-Racer jako ekologické závodní auto, kterým do jisté míry bezesporu je. Nezveřejnila ovšem, jaký je dojezd vozu v závodním tempu na jedno nabití.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků