Hlavní obsah

Čtyřicet let značky AMG

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Značka AMG nikdy nemyslela na to, že by byla samostatnou a vyráběla vlastní vozy. Už od počátku se soustředila na úpravu vozů Mercedes-Benz. Nejdřív jen pro závody, pak jako nezávislý tuner a dnes jako součást koncernu DaimlerChrysler.

Článek

V roce 1967 začali dva pánové Hans Werner Aufrecht a Erhard Melcher v jedné malé stodole upravovat vozy. Postavili základ firmě, která nyní zaměstnává 750 lidí a nabízí 18 modelů, připravených ze sériových modelů značky Mercedes-Benz.

Původně šlo o specializovanou firmu, zabývající se úpravami vozů pro závody. Asi nejznámější byla účast automobilů na seriálu DTM, ale slávy se dočkali už mnohem dřív. Například čtyřiadvacetihodinovka ve Spa v roce 1971 byla pro firmu prvním extra velkým úspěchem - Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG obsadil druhé místo.

Jenže pak přišla éra Mercedesu 190 (W201) a pilotů, kteří dodnes vzbuzují úctu - Klaus Ludwig, Gary Paffet, Bernd Schneider či Ricardo Zonta. Vzrůstající počet vítězství v šampionátech DTM a FIA GT ale začal už firmu tlačit "na patě". Málo lidí, malé prostory - došlo tak na stěhování z Burgstallu do Affalterbachu a už v roce 1985 byl přijatý stý zaměstnanec.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Jenže známou značku je třeba prodat. Začaly se tak nabízet první automobily pro civilní použití. AMG začalo nabízet úpravy podvozků, interiérů, vzhledu, ale samozřejmě také motorů. Slavný se stal například šestilitrový agregát pro M-B 560 SEC. Stále víc zákazníků a přitom stálá kvalita přinesly své ovoce v roce 1990.

:. Mercedes-Benz CL 65 AMG a G 55 AMG. (Foto: AMG. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)

Mercedes-Benz se začal zajímat o AMG mnohem víc, protože si uvědomil, že prodeje výkonných vozů mu zvýší prestiž. A s kým jiným spolupracovat, než s firmou, která dlouhá léta věšela zlaté medaile a věnce na znak mercedesu v rámci okruhových šampionátů? AMG se tak stalo součástí firmy Mercedes-Benz a Hans Werner Aufrecht jí prodal svůj podíl ve firmě. Tím se však AMG nezbavil. Ve firmě zůstal jako šéf vývoje závodních vozů ve vlastní firmě H.W.A. AG., připravující pro mercedes auta do DTM.

Reklama

Související témata:

Související články

Mercedes ML 63 AMG - třešnička na dortu

Pomyslnou třešničkou na dortu v nabídce modelové řady Mercedes-Benz M je nově vyvinutý vůz ML 63 AMG, který se ve světové premiéře představí na zářiovém...

Mercedes-Benz S65 AMG: jen se zbrojním pasem

O Mercedesech se vždy mluvilo jako o "medvědech". Vrcholný model S65 AMG medvědí silou skutečně disponuje - při volnoběžných otáčkách kopne do kol "pouhými"...

Brabus S V12 S Biturbo: AMG je pokořeno

Souboj mezi firemním tuningem v podobě AMG a ostatními soukromými úpravci pokračuje. Brabus S V12 S Biturbo však pokořuje veškeré konkurenty. I nedávno...

Výběr článků

Načítám