Článek
Ano, jde o další z nabídky vozidel, která mají jen pohon předních kol a o terénní schopnosti se stará přepínač systému Grip Control. Ten upravuje stabilizační a protiprokluzový systém. Auto s pneumatikami M+S by ale mohlo mít o kousek vyšší ambice, vždyť dokonce dostane asistent pro sjíždění svahů, kdy technika automaticky nenechá vůz z kopce rozjet na rychlost větší než 3 km/h.
Ale hlavní je v téhle době pořádný vzhled. A ten je opravdu pěkný. Základ v modelu Citroën C3 je znát, je tu ale větší oplastování, ještě větší porce individuality a efektu. Jde to vůbec ještě, když i neterénní vůz má boční nafouklé gumové dveře (SUV na obrázku to nemá), rozdělená přední světla a vůbec supermoderní vzhled? Ale ano, jde. Třeba je zajímavý prvek „zamřížování“ zadního bočního okénka.
Auto s rozměry 4,15 × 1,76 × 1,64 m stojí na podvozku s rozvorem 2,6 metru. V interiéru má být dost místa pro pět cestujících. Zavazadelník má objem 410 litrů, když se posunou zadní sedadla dopředu, tak až 520 litrů, když jsou sklopená, tak 1289 litrů. Zajímavé je, že sedadlo spolujezdce lze sklopit a převážet tak lze až 2,4 metru dlouhý předmět.
Pohonné jednotky jsou již známé. Benzínová dvanáctistovka s atmosférickým plněním (82 koní), přeplňovaná verze (110 koní) a ještě silnější verze se 130 koňmi (tu klasické C3 nemá). Nafťáky mají shodný objem 1,6 litru a výkony 75 a 100 koní.
Auto je vybaveno vší moderní elektronikou, na kterou si vzpomenete. Je tu i head-up displej, automatické přepínání dálkových světel, bezdrátové nabíjení mobilů, zrcadlení mobilu do infotainmentu… Ceny zatím neznáme, ty budou zveřejněny v průběhu prázdnin.