Hlavní obsah

Citroën C-Crosser: druhý z trojčat v ČR

Novinky, Jan Čech

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Ve spolupráci koncernu PSA a Mitsubishi vzniklo SUV, které nabízí všechny tři automobilky. První se na našem trhu představil Mitsubishi Outlander, v úterý oficiálně vstoupil na trh Citroën C-Crosser a čekáme stále na Peugeot 4007.

Článek

Citroën C-Crosser je podle nás z uvedené trojice po designerské stránce asi nejpovedenější. A právě vzhled by měl zaručit vozu slušné prodeje po celé Evropě. Značka doufá, že celá výroba 20 000 kusů, které za jeden rok sjedou z japonského výrobního pásu, bude prodána. Uvidíme, našlápnuto k tomu má.

Prosti svému již uvedenému sourozenci Mitsubishi Outlanderu má navíc další výhodu v tom, že pod kapotou pracuje moderní vznětový čtyřválec common rail o objemu 2,2 l s výkonem 115 kW a točivým momentem 380 N.m. Motor je typickým představitelem moderní francouzské motorářské školy - je klidný silný a úsporný. Však také na osmnáctipalcových discích (tedy největších na jakých vůz jezdí) má automobil průměrnou spotřebu 7,3 l na 100 km. To Mitsubishi ještě stále používá turbodiesel VW 2.0 TDI/103 kW. Pokud ale někdo chce dát přednost přeci jen "třem diamantům", může si počkat. Zanedlouho by se měly objevit tyto motory i zde.

Technická data
Objem motoru2179 ccm
Výkon při otáčkách115 kW 4000 ot./min
Točivý moment při otáčkách380 N.m 2000 ot./min
Spotřeba
Město9,5/9,6*
Mimo město5,9/6,0*
Kombinovaná7,2/7,3*
Rozměry vozu
4646 x 1806 x 1713 mm

* pro 16" a 18" kola

C-Crosser se jinak od Mitsubishi liší jen v přední masce, která je zcela přepracovaná a také v o něco měkčím nastavení podvozku. Kdo by očekával vláčný koráb, ten však bude zklamán. Automobil je pěkně "proněmecky" tvrdší a přesný. velkou pochvalu musíme věnovat převodovce. Ta totiž pochází od Mitsubishi, takže se tím vyloučil tradiční nedostatek vozů této francouzské značky - nepřesné řazení a "míchání polévky" řadicí pákou.

Vůz je nabízen na českém trhu pouze jako čtyřkolka, která je typická pro všechny vozy SUV - elektronicky kontrolovaný přenos točivého momentu na všechna kola. Volič v kabině pak může nastavit pohon pouze předních kol, pohonu všech kol (se stálým důrazem na pohon předních kol) a variantu Lock, což je zvětšení přenosu výkonu na zadní nápravu v poměru 40:60 (předek/zadek).

V interiéru je vůz téměř identický s japonským bráškou. Pět míst nabízí dostatek prostoru a k tomu ještě slušný zavazadlový prostor (od 441 l). Jenže je k dispozici ještě třetí vyklápěcí řada sedadel, která zvedne obsaditelnost na 5+2 a 184 l zavazadelníku.

Automobil je na českém trhu nabízen ve dvou stupních výbavy, když ta základní SX nabízí šest airbagů, klimatizaci, rádio, el. ovládaná okna... A to za cenu 929 000 Kč, ještě lepší verze Exclusive je pak o 100 000 dražší.

Reklama

Související témata:

Související články

C-Crosser a 4007: konečně terénní Francouzi

Francouzské automobilky zatím nevstoupily do segmentu SUV a terénních vozů. Je však veřejným tajemstvím, že se připravují již dlouho právě automobily pro volný...

Výběr článků

Načítám