Hlavní obsah

Chtěli byste řídit takovéto ferrari? Švédský designér navrhl stroj ze staré školy

Řidiči puristé můžou Ferrari vyčítat fakt, že už nenabízí manuální převodovky. Ale snad ocení nádhernou studii Aliante Barchetta. Má tři pedály, dvanáct válců a žádné turbo.

Foto: Daniel Soriano

Ferrari Aliante Barchetta

Článek

Kdykoliv píšeme o nějaké ilustraci možného auta budoucnosti, většinou to je elektromobil a často plně autonomní. To výtvor švédského designéra Daniela Soriana je naopak výjimkou - ukazuje auto, které má spalovací motor a řídit ho musíte vlastníma rukama.

Foto: Daniel Soriano

Dvanáct válců, dvanáct otevřených sacích kanálů, dvanáct škrticích klapek. Nedejte se zmást moderním designem, tohle je stroj ze staré školy.

Tedy, museli byste - samozřejmě není ve výrobě a dost pravděpodobně nikdy nebude. Jmenuje se Ferrari Aliante Barchetta a původně vzniklo v kooperaci designérů Aruna Kumara, Magnuse Grettveho a Daniela Soriana v roce 2011 k diplomové práci.

Soriano se ho rozhodl od základu přepracovat, aby zjistil, kam se za těch osm let posunul. „Moderní auta jsou stroje bez duše, podobnější domácím elektrospotřebičům než autům. A tak jsem se rozhodl vzdát poctu starým dobrým supersportům,” komentuje svou kreaci.

Foto: Daniel Soriano

Ferrari Aliante Barchetta stojí na karbonovém základě a na řadě míst to je dobře vidět.

„Pro skutečného fanouška aut se věci, které dělají auto skvělým, nedají změřit, takže jsem chtěl udělat něco čistého, lehkého a jednoduchého,” dodává. Jeho stroj je tedy poháněn plochým dvanáctiválcem bez jakéhokoliv přeplňování.

Každý válec má svou vlastní škrticí klapku, jak bylo v 80. a na pokraji 90. let u těch nejvýkonnějších aut běžné, vůz má manuální převodovku a je prost jakýchkoliv elektronických jízdních asistentů.

Foto: Daniel Soriano

Otáčkoměr takhle daleko mimo zorné pole řidiče je trochu s podivem, ale všimněte si dokonalého teploměru oleje, a hlavně, manuální převodovky.

Jeho základem je karbonový monokok, v němž jsou integrované sedačky, a trocha elektroniky ve vozech přeci jen je - k řízení aktivních aerodynamických prvků. Marně byste ale hledali obrovské nasávací otvory, dveře, střechu nebo okna.

Vyrobit něco takového v dnešní době je téměř nemyslitelné, i kdyby přibylo v EU povinné ABS a ESP a pár airbagů - Ferrari na manuální převodovky zanevřelo už před mnoha lety. Přesto by si své zákazníky z řad bohatých puristů jistě našlo.

Anketa

Chtěli byste řídit ferrari ze staré školy?
Ano, automobilka by jej měla začít vyrábět.
0 %
Rád bych se v něm projel/a, ale domů chci něco modernějšího.
0 %
Ne, preferuji automatickou převodku.
0 %
Celkem hlasovalo 0 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám