Hlavní obsah

Chodci se nového Citroënu C6 bát nemusí

Novinky, Andrej Poliak

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V aktuální sérii nárazových testů evropského konsorcia Euro NCAP si velmi dobře vedl vůz C6, nový model francouzské automobilky Citroën. V ochraně chodců totiž jako první vůz získal maximální počet čtyř hvězdiček.

Článek

Euro NCAP svou činností přispívá k větší bezpečnosti chodců řadu let. Nyní ve stále větší míře přebírají tuto snahu za vlastní i výrobci automobilů.

Citroën C6 dosáhl nejlepšího hodnocení v oblasti ochrany chodců díky tzv. aktivní kapotě, kterou je jako první sériově vyráběný vůz vybaven. Kapota "céšestky" má programovatelnou deformovatelnost pro všechny typy postav. Tím eliminuje možnost vážných poranění. Jedná se o první vlaštovku, neboť Euro NCAP očekává, že v nejbližší době budou následovat další podobné systémy.

Potěšujících výsledků v ochraně chodců dosáhly i modely Fiat Punto a Seat León, které získaly tři hvězdy. Naopak nový Jeep Grand Cherokee nezískal v této oblasti ani jednu. Testy ochrany chodců jsou prováděny v rychlosti 40 km/hod a testuje se střet s dospělou osobou a dítětem.

Nejslabší v ochraně posádky byl v aktuální sérii testů Chevrolet Matiz, který mimo jiné ztratil body i za chybějící systém upozornění nezapnutých bezpečnostních pásů. Ostatní testované automobily mají tento systém jako standardní výbavu. "To je skvělá zpráva," nechal se slyšet předseda Euro NCAP Claes Tingvall. Ten je přesvědčen, že nepoužívání pásů ve svém důsledku znehodnocuje ostatní ochranné prvky, které dnešní vozy pasažérům poskytují.

Super-mini
ModelOchrana posádky (max 5 hvězd)Ochrana dětí v autě(max 5 hvězd)Ochrana chodců (max 4 hvězdy)
Chevrolet Matiz332
Daihatsu Sirion432
Fiat Punto533
Kia Rio432
Mitsubishi Colt431
Toyota Yaris532
Volkswagen Fox442
Malá rodiná auta
ModelOchrana posádkyOchrana dětí v autěOchrana chodců
Seat León443
Velké rodiné vozy
Fiat Croma541
Mazda 6441
Peugeot 407 Coupe542
Executive car
Citroën C6544
Malá MPV
Citroën Berlingo432
Mazda 5532
Off-road
Jeep Grand Cherokee430

Anketa

Považujete nárazové testy sdružení Euro NCAP za přínosné?
Ano
93,9 %
Ne
6,1 %
Celkem hlasovalo 1877 čtenářů.

Euro NCAP

Evropské sdružení Euro NCAP bylo založeno v roce 1997 a zabývá se prováděním nárazových testů nových automobilů. Na projektu se podílí pět vlád evropských států, Evropská komise a soukromé subjekty z oblasti motorismu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám