Hlavní obsah

Chevrolet Camaro: Zítřek nikdy neumírá

– DETROIT
Novinky, Jiří Černých

Jedno z největších překvapení si na stánek v Detroitu nechal Chevrolet. Když kdysi bez náhrady zrušil výrobu modelu Camaro, dušoval se, že už nikdy tento vůz nebude mít nástupce. A teď... Božské tvary, silný motor a sex appeal filmové hvězdy. Je vidět, že James Bond měl pravdu - "Zítřek nikdy neumírá".

Článek

"Milióny lidí se do Chevroletu Camaro kdysi zamilovali, a to je ten nejlepší popud udržet tradici," řekl Ed Welburn, vicepresident pro celkový design společnosti GM. Měl pravdu. Podle všech zahraničních serverů se stal nástupce (zatím jen koncept, ale kdo ví...) zjevením detroitského autosalonu. Amerika není připravena na velikost Volva S40, šílené paradoxy Chrysleru Imperial či japonský design Mazdy Kabura. Chevrolet Camaro je to, co se za oceánem nosí.

Vzpomínáme na krásu

Hliníková karoserie vozu působí jak muskulaturní bodyguard - štíhle a přitom svalnatě. Nejlépe to dokazuje poměr délky, šířky a výšky 4730 x 2022 x 1344 mm. Tahle pořádná placka na rozvoru 2806 mm si vzala porci toho nejlepšího z první a také zatím poslední generace. Především jsou to hrany, které vždy byly typickým znakem modelu. Také utopená světla v masce nechají vzpomenout Chevy Camaro SS Coupe z roku 1969... A co teprve ty efektní zpětná zrcátka - sice to není ta stará klasika, ale jejich ostrá hrana a štíhlost bere dech.

Ani v interiéru se nezapomnělo na tradice. Žádné velké designerské a technologické hrátky - pěkně dva velké budíky za volantem, tříramenný volant s pravoúhlým křížením či několik malých informačních budíků před řadicí pákou.

Hi-Tech pod kabátem

A technika? Ta za designem moc daleko nestojí. Pohon zadních kol (jak jinak) obstarává vidlicový osmiválec o objemu 6,0 l. Výkon 298 kW je na tenhle koncept víc než dost. Překvapením je systém vypínání válců při klidné jízdě, kdy na dálnici dokáže jet i za poloviční spotřebu. Překvapivě se však Američanům nedostalo žádné automatické převodovky, která by je nechávala v klidu odpočívat, ale pořádného šestistupňového manuálu. Aby i pod kapotou vznikla jistá reminiscence na historii, vzpomeňte si na tradiční V8 small-block z modelu Z-28 či big-blocks ze sporťáků 396 a 427.

Stejně jako převodovka, i podvozek je na USA nezvyklý. Vpředu MacPherson a vzadu nezávislé zavěšení multilink se stavitelnými tlumiči a progresivními vinutými pružinami (Že dnes to má každý sportovní vůz? Zalovte v paměti a vypátrejte informace o současném Fordu Mustang s tuhou zadní nápravou!). Za koly o průměru 21" vpředu a 22" vzadu se skrývají čtrnáctipalcové ventilované brzdové kotouče se čtyřpístkovými třmeny.

V prodeji asi až v roce 2008

Chevrolet Camaro je zatím jen koncept. Velká bouře kolem něj však asi představitele GM nenechá chladnými. Zvlášť, kdyby byl tenhle vůz za rozumnou cenu.  Pak by se mohl stát jedním ze zachránců koncernu. Uvidíme - prý bychom se o jeho budoucnosti mohli dozvědět něco víc hned za rok a za další, na jaře roku 2008...

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám