Hlavní obsah

BMW iX svým vzhledem nepřipomíná žádné jiné SUV

Novinky, Milan Lažanský

Bavorské automobilové závody představily vlajkovou loď své elektrické ofenzivy. SUV iX má 500 koní a dojede přes 600 kilometrů, přesto nejvíc zaujme design novinky, která je téměř připravena do sériové výroby.

Foto: BMW

BMW iX

Článek

BMW nové iX označuje za první náhled, nicméně demonstrativně jej ukazuje na silnici včetně mnichovských registračních značek, čímž nepřímo naznačuje, že cestou do sériové výroby se toho příliš nezmění. Na pohled by ani z legislativního pohledu nemuselo, a tak očekávejme podobný postup jako v případě elektrického SUV iX3 a jeho předprodukčního konceptu.

Zatímco iX3 je elektrickou verzí běžného modelu od BMW, nové iX je doslova od podlahy čistý elektromobil. Nová modulární platforma, kde se krom hliníku či vysokopevnostní oceli nešetřilo ani plasty vyztuženými uhlíkovými vlákny, poslouží v budoucnu celé řadě elektromobilů. Některé prvky ovšem sdílí se zavedenou platformou CLAR, což je klíčové pro výrobu v německém Dingolfingu, kde vznikají také modely řad 5, 6, 7 a 8.

Test BMW X6 M50i: Působivý navzdory své nesmyslnosti

AutoMoto

Na délku má novinka připomínat X5, ovšem na výšku spíše X6. Designově jde o zcela jiný automobil, než na jaký jsme zvyklí nejen od BMW. Inspiruje se prapůvodním konceptem iNext, zaujme obřími ledvinkami na přídi, 22palcovými koly či zapuštěnými klikami dveří, které napomáhají skvělému koeficientu odporu vzduchu 0,25 Cx.

Celkově jde o vůz s moderním stylem, na který si však zřejmě budeme muset ještě chvíli všichni zvyknout. Stejně jako na fakt, že přední kapotu nelze otevřít, žádná tu není. Kapalinu do ostřikovačů nalijete poté, co odjistíte logo značky.

Při pohledu do interiéru je rovněž jasné, že tento model bude pro BMW zlomový, co se budoucnosti týče. Zcela novému stylu dominují pochopitelně obrazovky o 12,3 a 14,9 palce. BMW si zakládá na ekologických materiálech. Praktičnost přináší plochá podlaha. Kapacita zavazadelníku se má u sériového provedení pohybovat okolo 650 litrů jako u X5.

BMW s novým 128ti vstupuje do neprobádaných vod

AutoMoto

Dva elektromotory nabídnou maximální výkon více než 370 kilowattů, 500 koní. To má stačit k tomu, aby BMW iX zrychlilo z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund. V testovacím cyklu WLTP činí spotřeba méně než 21 kWh na 100 kilometrů.

Kapacita baterií více než 100 kWh by tak měla umožnit na jedno nabití dojezd přes 600 kilometrů. BMW zároveň uvádí, že baterie bude vyráběna udržitelným způsobem bez použití kritických surovin známých jako vzácné kovy.

Vůz má umožnit rychlonabíjení stejnosměrným proudem až do výkonu 200 kW. Tímto způsobem lze baterii nabít z 10 na 80 procent za méně než 40 minut. Během deseti minut lze baterii nabít tak, že se dojezd vozu prodlouží o více než 120 kilometrů. Nabití vysokonapěťové baterie z 0 na 100 % výkonem 11kW nabíjecí stanice Wallbox má podle automobilky trvat méně než jedenáct hodin.

Jakkoli BMW označuje iX za předprodukční model, už mluví i o datu příchodu na trh, který se má uskutečnit již na konci příštího roku.

Anketa

Oznámkujte design BMW iX jako ve škole
1
23,7 %
2
7,6 %
3
7,4 %
4
8,1 %
5
53,2 %
Celkem hlasovalo 2489 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám