Článek
Celá tahle svolávací akce je trochu zvláštní. Ono se totiž stalo to, že jeden Ford GT se vznítil a začal hořet. Ale to bylo v Německu. Ford svolává 194 vozidel, aby zabránil dalšímu takovému případu, ale 176 aut je z USA a 18 z Kanady. Má jít o vozy Ford GT, které byly vyrobeny mezi roky 2017 až 2018. Je tedy trochu zvláštní, že tenhle problém nemají žádné vozy na celém světě, i když jde vlastně o téměř všechna auta tohoto modelu, která Ford vyrobil.
Problém je v hydraulice zadního výsuvného křídla. Olej, který je v oběhu, se totiž může dostat ven a kapat dolů na zadní část nárazníku. Jenže zde jako na potvoru je zrovna také veden výfuk, který u tak výkonného vozu, jakým je Ford GT, bývá často nažhavený na opravdu extrémně vysoké hodnoty. A tak tento olej může vzplanout a způsobit požár.
Náprava je dvojího druhu. Problém je totiž způsoben nadměrným tlakem v systému, který vytlačuje těsnicí o-kroužky ven. Obyčejné softwarové snížení tlaku by mělo stačit. Jenže celý systém ještě bude pojištěn novým zpětným ventilem a také je třeba vyměnit o-kroužky za nové, které se nenechají vytlačit ze svého lůžka.