Hlavní obsah

Bentley Mulliner Bacalar je specialitka za 44 milionů, dřevo uvnitř je staré tisíce let

Sériová verze výročního konceptu nabyla formu dvoumístného roadsteru. Stejně jako jsou vysoké výkony i cena, je nízký počet vyrobených kusů. A v interiéru najdete tisíce let staré dřevo.

Bentley Mulliner BacalarVideo: Bentley

 
Článek

Dvě sedačky, dvě turba, 659 koní, 12 válců, 44 milionů korun a 12 vyrobených kusů. To jsou základní čísla, která ovšem Bentley Mulliner Bacalar nevystihují tak dokonale, jak by se mohlo zdát.

Taky je tu design. Pamatujete si na koncept EXP 100 GT, který Bentley odhalil loni u příležitosti 100 let od svého založení? Berte Bacalar jako jeho sériovou variantu, byť je to roadster, na rozdíl od konceptu, který měl pevnou střechu. Obě auta nicméně byla vyvíjena zároveň.

Foto: Bentley

Bentley Mulliner Bacalar

„Hodně jsme se soustředili na to, aby kokpit obklopoval posádku, a to i zpoza sedadel. Tahle část, každý její detail, byla vytvořena zcela na čistém listu papíru. Chtěl jsem něco, co není možné vyrábět v běžné sériové výrobě,” komentoval vůz JP Gregory, šéf vnějšího designu značky.

Foto: Bentley

Dřevo v kabině je podle automobilky tisíce let staré.

Unikátní je na tomhle autě téměř všechno, až na dva detaily - kliky, to aby dobře fungoval bezklíčový přístup, a střed volantu kvůli airbagu. Zbytek vznikl jen pro Bacalar. Ti pozornější si všimnou i tlačítek z „běžného” Continentalu GT, ovšem i ta dostala nový povrch.

Z materiálů v interiéru Bacalaru je nejzajímavější použití 5000 let starého dřeva - to není překlep, v tiskové zprávě je stejný počet nul - z řeky z oblasti Fenlands na východě Anglie. Zbytek, jako přírodní vlna ze Skotska, je proti dřevu nepodstatný.

Foto: Bentley

Do dvoumístné kabiny vznikla i zavazadla na míru.

Pod kapotou je známý šestilitrový dvanáctiválec, ovšem jeho výkon vzrostl na 659 koní; točivý moment zůstal na 900 N.m. Bacalar tak zrychlí na stovku za 3,5 sekundy a maximálka je přes 320 km/h.

A jak už asi tušíte, třebaže z britského webu Autocar známe cenu 1,5 milionu liber, tj. cca 43,97 milionu korun, tato informace není příliš podstatná - všech dvanáct kusů už má své majitele.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám