Hlavní obsah
Pásku nového hřiště slavnostně přestřihli předseda házenkářského svazu Jiří Cedidlo, starosta Dobrušky Petr Tojnar a předseda TJ Sokol Václav Drašnar. Foto: Dana Ehlová

Bavorák M5 do roka a do dne

Na ženevském autosalónu bavorská automobilka BMW kromě sériových novinek představila i studii Concept M5. Novinky světových automobilek stále častěji převádějí do "běžného" života technologie vozů formule 1. U nové M5 tomu nebude jinak. Sériová podoba by se měla objevit za rok, docela dost dobře na příštím jubilejním 75. ženevském autosalónu.

Pásku nového hřiště slavnostně přestřihli předseda házenkářského svazu Jiří Cedidlo, starosta Dobrušky Petr Tojnar a předseda TJ Sokol Václav Drašnar. Foto: Dana Ehlová
Bavorák M5 do roka a do dne

Poprvé v historii BMW byl po kapotu namontován desetiválcový motor, který se pyšní výkonem 370 kW (500 koní) a maximálním točivým momentem 500 Nm. Z nuly na stovku se pak bavorák dostane za necelých pět vteřin.

Výkonnost motoru byla mimo jiné docílena speciálním pohonem vačkového hřídele Bi-VANOS. Elektronika motoru M5 je odvozena z monopostu BMW Williams. Novinka je rovněž vybavena vylepšeným systémem regulace prokluzu DSC, proměnlivým diferenciálem se zvýšeným třením a upravenými brzdami.

Vedle vylepšené technologie pohonné jednotky je v M5 zabudována sedmirychlostní manuální převodovka SMG, rovněž poprvé v historii BMW. Podvozkovou platformu sdílí studie se sériovou novinkou pětkové řady.

Pro potencionální zákazníky je nutno dodat, že sériová podoba, která by se mohla objevit již za rok, by měla doznat pouze kosmetických změn.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků