Hlavní obsah

Otázky čtenářů: Citroën Xantia, asistenční služby, Focus x Octavia

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na naší adresu se sešlo několik dotazů, které se snažíme zodpovědět vlastními silami nebo za pomoci odborníků. Tento díl je věnován Citroënu Xantia resp. jeho pružení, možnosti asistenční služby u automobilů z bazaru a výběru mezi Octavií a Focusem z roku 2003.

Článek

Pořídil jsem si Citroën Xantia s hydropneumatickým odpružením. Má najeto 150 000 kilometrů. Jaký je asi interval na výměnu pružicích jednotek, takzvaných "koulí"?

Tzv. "koule" mají životnost 80 až 120 tisíc kilometrů, pokud dodržujete interval výměny kapaliny v okruhu hydropneumatického pérování. Po 120 tisících km má být kapalina vypuštěna, okruh napuštěn takzvanou výplachovou kapalinou a po ujetí dalších 4 tisíc km napuštěn opět klasickou. Ze servisní knížky se pokuste zjistit, zda byla kapalina vyměněna a pokud ne, tak s výměnou neváhejte. Obraťte se na značkový servis Citroën nebo servis, který je na tuto značku zaměřen a má s ní zkušenosti.

Prodejci nových automobilů poskytují možnost asistenčních služeb. Je tohle možné i v autobazaru?

V našem Autocentru ESA lze při nákupu vozidla získat asistenční kartu Auto ESA, kterou poskytujeme ve spolupráci s ACA (Autoklub Czech Assistance). Podobné služby však malé autobazary většinou neposkytují, stejně jako třeba garanci původu či možnost vrácení vozu.

Oba dotazy zodpověděl Tomáš Svoboda - manažer Autocentrum ESA

Vlastním Peugeot 406 1.9 DT LX r.v. 1998 kombi rád bych ho vyměnil. Určitě by to měl být diesel v kombi r.v. 2003. Co se mého výběru týká, dle parametrů a pojistného by to mohl být Focus TDCI 85 kW případně Octavia TDi 81 kW.  Zajímalo by mě, který byste mi doporučil a proč?

Záleží na tom, co od vozu očekáváte. Popravdě řečeno, moje srdce si získal Ford. Má především perfektní podvozek. Jeho jízdní vlastnosti jsou opravdu příkladné a i když má Škoda podvozek také skvělý, nedosahuje na Ford. Interiér sice nemusí být pro každého ten jeho "šálek čaje," ale dá se na něj zvyknout a především se zdá být mnohem kvalitnější, než v octavii.

Na druhou stranu český vůz má větší zavazadelník (548/520 l) a je poněkud robustnější. Největší slabina je však na zadních sedadlech - tam není moc místa. Také je důležité si uvědomit,  že o tohle auto se hodně zajímají zloději.

Motoricky jste si vybral to nejlepší, co oba vozy nabízejí.

Novinky.cz

Pokud máte nějakou otázku, stačí jí napsat na mail autobazar@novinky.cz. Odpovědi se budeme snažit uveřejnit v co nejkratší době.

Reklama

Související témata:

Související články

BAZAR: Audi A6 Avant 2.5 TDI quattro tip. (1999)

Audi A6 je takzvaný držák. Především turbodiesely a kombi jsou velmi žádané a moc se na autobazarech neohřejí. Auto nerezne, má robustní konstrukci a jízdní...

BAZAR: Ford Transit Connect 1.8 TDCI (2004)

Pokud bychom chtěli najít nejoblíbenější užitkový vůz, nemuseli bychom dlouho váhat. Ford Transit si svůj triumf drží už několik let. Na dobrém jménu tohoto...

BAZAR: Toyota Yaris Verso 1.3 VVT-i (2001)

Kdybychom chtěli najít jeden automobil, který by měl být vzorem spolehlivosti, pak bychom se klidně mohli obrátit na Toyotu Yaris. V žebříčcích spolehlivosti...

Výběr článků

Načítám