Automobil byl představen v roce 2002 a hned o dva roky později prošel faceliftem, který byl sice jen decentní, ale hodně pomohl prodejům i díky nasazení nových motorů. Dodnes je tohle auto jedním z nejlépe prodávaných vozů na trhu, vždyť jen za devět měsíců roku 2007 bylo prodáno 1 823 kusů.

Bez závažnějších závad

"Tohle auto jsem nezažil s nějakými výraznějšími závadami. Odcházejí jim výfuky, ale to každému vozu této značky. Na podvozku jsou náchylnější stabilizační tyčky a je třeba častěji kontrolovat geometrii (pozn. autora: i testovaný vůz měl pravé přední kolo špatně nastavené a pneumatika byla na vnějším okraji hodně sjetá)," řekl Novinkám Roman Loužil z výkupu AutoESA.

:. Při pohledu na podvozek je třeba dát si pozor na rezavějící výfuk a stabilizační vodící tyčky přední nápravy. (Foto: NOVINKY/Jan Čech. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)

Mezi motory je lepší se raději poohlížet po zážehové třináctistovce, která je velmi spolehlivá a podle zkušeností jí sto tisíc kilometrů nijak nezničí. To turbodiesel je horší - hlučnější a na svou třídu má vyšší spotřebu.

Několik těch menších

Nejhorší na automobilu jsou plasty v interiéru. Jejich kvalita je velmi špatná a povrchová úprava se strašně rychle otírá. Auto, které má najeto šedesát tisíc pak na první pohled vypadá jako kdyby mělo asi o dalších sto tisíc víc.

Hyundai Getz
Getz bojuje s Fabií nejenom mezi novými, ale i mezi ojetinami. Není příliš povedený dieselový motor, který je hlučný a spotřeba není nejnižší. Naopak benzínová třináctistovka má kultivovaný tichý chod a je dostatečně pružná. Problémy bývají na zadní nápravě s brzdami a ložisky. Karoserie je dostatečně prostorná a netrpí ani po letech korozí.
Tomáš Svoboda - manažer Autocentrum ESA

Kdybychom měli hledět ještě na další závady, tak bychom chtěli upozornit na převody. Pokud má auto najeto 150 000 km a více, pak se občas stává, že synchrony na druhém a třetím stupni už drhnou a je třeba je vyměnit. Ve stejných kilometrech je třeba si dávat také pozor na pryžová těsnění na podvozku.

Zajímavou raritou je výměna předních světlometů u první generace v rámci garance. Stávalo se tehdy, že světla mléčněla a Hyundai o této chybě věděl. Kdo přijel do servisu, byl mu okamžitě tento díl vyměněn za nový. Nedivte se tedy, pokud bude jedno světlo "zatažené". Je to pravděpodobně chyba z prvovýroby.

Hyundai Getz 1.3 r.v. 2003
Motor R4
Výkon (kW při ot./min) 60/5500
Toč. moment (N.m při ot./min) 117/3200
Max. rychlost (km/h) 164
Zrychlení 0-100 km/h (s) 11,5
Komb. spotřeba (l na 100 km) 6,2
Rozměry (m) 3,81 x 1,66 x 1,49
Obj. zavazadelníku (l) 254
Stav tachometru (km) 132 535
Cena 149 900 Kč

Článek byl připraven ve spolupráci se společností Autocentrum ESA.