Japonský výrobce dělal automobil i v Maďarsku. Někdo říká, že kvalita tím klesla, jiný že ne. Popravě řečeno, raději si zjistěte, kde byl automobil vyrobený, protože ranné evropské modely opravdu měly sklon k mnoha chybám. Musíme však upozornit, že popisujeme generaci vozu, která má rodný list starší než s rokem 2004.

Ach ta kvalita

U Suzuki můžeme vytýkat hodně věcí, ale především je třeba zmínit kvalitu výroby. Interiér je obložený tvrdými plasty, které neustále drnčí. Není to záležitost jediného dílu, jak tomu bývá u konkurence, ale problém je prakticky všude - lupání je slyšet od rádia, z výplní dveří, obložení sloupků, drnčí plato na zavazadelníku... Ale když se povznesete nad všechny tyto zvukové nelibosti, nebo si pořídíte silnější audioaparaturu, nebude všem starostem konec.

Suzuki Swift
Swift uspokojí nenáročné majitele na výbavu, ale odmění se spolehlivostí. Tříválec o objemu 1.0i s 39 kW jede s vozidlem velmi svižně a s nízkou spotřebou benzinu. S motorem nejsou prakticky žádné problémy, není náročný na údržbu a vytknout mu můžeme pouze vibrace při volnoběhu. Problémy jsou někdy s elektroinstalací. Také plasty v interiéru časem pracují a buď mají nerovnoměrné spáry nebo o sebe nepříjemně skřípou. U starších modelů dochází k silné korozi karoserie, zejména lemy podběhů.
Tomáš Svoboda - manažer Autocentrum ESA

Swift je známý svými problémy s elektroinstalací. Tak kupříkladu elektrické stahování oken je opravdová tragédie. Testovací vůz sice okénka stahoval a vytahoval, doprovázela to však taková úporná dřina a zvukové efekty, až nám bylo motůrku líto. Jenže jinde zmáčknete tlačítko a... Okno bouchne a skončí zapadlé ve dveřích.

Co nejlevněji

Když propátráte internet, najdete hned několik diskuzních fór, kde se zabývají tímto vozem (doporučujeme především německá fóra). Najdete zde zkušenosti s havarovanými vozy (bezpečnost opravdu není přední stránkou swiftu), nedostatky s upadnutými ochrannými prvky na podvozku a tím zkratováním celé elektriky, problémy s korozí spodku... Ale té se dá předejít pravidelním stříkáním spodku karoserie.

Podvozek

Tady je to už s korozí horší. Nápravnice ve svém uložení značně korodují a celý subrám na zadní nápravě má sklony pořádně kvést. Ovšem rez najdete třeba i na řazení, výfuku dílech agregátu či hnací hřídeli z motoru, která není z výroby nijak antikorozně ochráněná.

Jízdní vlastnosti podvozku nejsou nijak oslnivé. Řidič si musí zvyknout na neustálé poskakování a neklidné chování vozu.

:. Ukotvení náprav a výztuha pro uchycení (subrám) rychle korodují.

Motorový evergreen

Nejžádanější motor je jistě litrový tříválec o výkonu 39 kW. Tohle auto má nízké provozní náklady a povinné ručení, na což lidé hodně slyší. Ovšem spotřebu je možné udržet v rozumné míře pouze rozumným využíváním otáček motoru. Agregát se totiž snadno vytáčí a i ve vysokých otáčkách je živý. Svádí to tak ke svižnější jízdě se zvukem fénu pod přední kapotou. Jenže pak se průměrná tabulková spotřeba 5,3 l hodně rychle vyšplhá o notný kus nahoru.

Dále se automobil nabízel s třináctistovkou a před rokem 1997 dokonce s šestnáctistovkou. Tento motor však byl zastaralý a k vozu se už nehodil.

Suzuki Swift 1.0i r.v. 2000
Motor R3/993 ccm
Výkon (kW při ot./min) 39/5700
Toč. moment (N.m při ot./min) 76/3000
Max. rychlost (km/h) 146
Zrychlení 0-100 km/h (s) 16,0
Komb. spotřeba (l na 100 km) 5,3
Rozměry (m) 3,75 x 1,59 x 1,35
Obj. zavazadelníku (l) 226
Stav tachometru (km) 74 051
Cena 79 900 Kč

Článek byl připraven ve spolupráci se společností Autocentrum ESA.