Hlavní obsah

BAZAR: Kia Sportage 2.0i (1997)

Kia Sportage byla a je oblíbeným autem mnoha řidičů. Jedná se o jeden z prvních vozů SUV na našem trhu. Jeho silniční vlastnosti nejsou nijak oslňující, ale v terénu je díky rámové konstrukci celkem spokojený.

Článek

Zákazníci rádi sáhnou po turbodieselovém motoru, který však není tou nejlepší volbou u tohoto vozu. Nemá moc síly a nedokáže rozhýbat mohutné vozidlo požadovanou dynamikou. Velmi známé jsou problémy se vstřikovacími čerpadly (např. s přepadem). Je třeba se o ně častěji starat, než je dnes obvyklé u moderních motorů.

Asi nejlepší pod kapotou je zážehový dvoulitr o objemu dva litry. Má sice nadměrnou spotřebu či únik oleje (i testovaný vůz měl na vaně olejový flek), ale jinak je spolehlivý a celkem živý. Kdo si ho pořídí, musí však počítat s vyšší spotřebou (přes 12 l).

Jako na jaře

Největším problémem je ovšem koroze. Automobil "kvete" jak na jaře. O vůz se můžete starat jak chcete, ale spodek je prostě špatně chráněný a rez najdete na nápravách, rámu, podlaze... Ani karoserie se mu nevyhne a najít rez třeba na střeše, to není nic výjimečného. Když tedy uvidíte auto s perfektním lakem, nezapomínejte se podívat i dospod a pod výplně, aby to náhodou nebyl "stříknutý" kyt.

Kia Sportage
Při koupi Kia Sportage bych doporučil zkontrolovat zejména funkčnost jednotlivých částí podvozku a pohonu 4x4. Vůle v řízení, klouby kardanových hřídelí, volnoběžné náboje přední nápravy, odpojovače předních poloos. Záleží na původním majiteli, jak s vozidlem v terénu zacházel. Z nabídky motorů je nejspolehlivější 2.0i 16V. Má sice poněkud vyšší spotřebu, což u off-roadu musíme očekávat, ale za to s ním nejsou problémy. Turbodieselové motory mají nízký výkon, netáhnou od spodních otáček a bývají problémy se vstřikovacím čerpadlem. Musíte každých 20 tisíc km kontrolovat vůli ventilů a dle předpisu výrobce každých 10 tisíc km měnit olej v motoru.
Tomáš Svoboda - manažer Autocentrum ESA

Ovšem velkou výhodou vozu jsou ceny jeho náhradních dílů. Ty se drží na minimální úrovni i díky tomu, že je spousta možností, jak získat díly na vrakovištích.

Podvozek do terénu

Auto má velmi dobrý podvozek do terénu. Redukovaná převodovka není v tak velkém voze zrovna obvyklá. Dokáže vůz vytáhnout z lecjaké šlamastyky a rámová konstrukce vozu je v terénu cítit. Bohužel i zde najdeme několik nedostatků. Především jsou to klouby u kardanu. Při nákupu dávejte pozor na jejich kvalitu, při sešlápnutí plynu nesmí z podvozku znít rány a řazení pohonu kol musí jít lehce. Pokud bylo auto víc proháněno v terénu, je dobré celý podvozek do detailu zkontrolovat.

Kia Sportage 2.0i r.v. 1997
MotorR4
Výkon (kW při ot./min)94/5300
Toč. moment (N.m při ot./min)175/4700
Max. rychlost (km/h)166
Zrychlení 0-100 km/h (s)14,7
Komb. spotřeba (l na 100 km)11,1
Rozměry (m)4,25 x 1,73 x 1,65
Obj. zavazadelníku (l)347
Stav tachometru (km)155 471
Cena115 000 Kč

Článek byl připraven ve spolupráci se společností Autocentrum ESA.

Reklama

Související témata:

Související články

BAZAR: Volvo V40 1.8 (2001)

Značka Volvo je na českém trhu stále vnímaná jako exkluzivní. Celkem dost lidí si myslí, že tyto automobily jsou pro vyšší vrstvy obyvatel, než jsou oni. Jenže...

BAZAR: Mercedes-Benz C220 CDI (2002)

Když natrefíte na dobrý kus, bude vám sloužit do konce života a bude z něj dobrý přítel. Jenže pak můžete narazit i na automobil, který bude v servisu častěji...

BAZAR: Ford Escort Kombi 1.6 16V (1997)

Tohle auto je stálice bazarových trhů. Vůz se vyráběl přesně třicet let a za tu dobu se z něj stala legenda mezi rodinnými vozy. Tohle auto není ani velké,...

Výběr článků

Načítám