Hlavní obsah

Otázky čtenářů: turbo u laguny, Opel Astra, auto pro osm lidí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Otázek čtenářů dostáváme čím dál tím víc, takže se omlouváme všem, kteří stále čekají na odpověď. V dnešním dílu zodpovíme otázku na turbodmychadlo v Renaultu Laguna, zeptali jsme se odborníků na servis Opelu Astra 1995 a odkryjeme nabídku vanů určených pro přepravu cestujících.

Článek

Zvažuji koupi automobilu Renault Laguna II 1.9 DCi 88 kW r.v. 2002. Slyšel jsem že až do roku 2003 měla daná motorizace problémy s turbem. Chtěl jsem se zeptat co je na tom pravdy a zda má smysl tento vůz kupovat.

Renault Laguna 1.9 dCi má s turbodmychadlem opravdu velké problémy. Jsou dané tím, že olejový filtr nestíhá přefiltrovat i malé částečky z motoru. Osička turba se pak přidírá. Problém prý jde vyřešit nasazením většího olejového filtru z laguny 2.0 dCi. Zda je metoda skutečně účinná nevíme, není to vyzkoušeno na více vozech.

Novinky.cz

Vlastním benzinový Opel Astra 1.4 s výkonem 44 kW r.v.1995. Automobil má najeto přibližně 130 tisíc kilometrů a kromě výměny oleje, filtrů, svíček a rozvodového řemene jsem zatím jinou údržbu motoru nedělal. Chci se zeptat, jestli se u tohoto osmi ventilového motoru musí provádět nějaké periodické seřizování ventilů a podobně? Motor pracuje zcela bez problémů ve všech režimech.

V motoru není třeba nic seřizovat, pokud je hydraulické vymezování ventilů. Jestliže tedy v motoru nic neklepe a nehlučí, není třeba žádné pravidelné prohlídky. Pokud byste měl o motoru pochybnosti, jeďte do servisu, kde na požádání udělají diagnostiku motoru, která případně ukáže nedostatky. Nezapomeňte však na kontrolu a výměnu brzdové kapaliny, kde kontrolujte přítomnost vody (vlhkosti) - max 2,5%. Brzdová kapalina by se však měla měnit každé dva roky. Také je nutné vyměnit  pylový filtr, který každý nemění, ale bývá plný plísní a brání cirkulaci vzduchu do kabiny.

Otázku zodpověděl Tomáš Svoboda - manažer Autocentrum ESA a vedoucí servisu Srba Servis Modřany

Možná můj dotaz nesměřuje přímo k vaší rubrice ojetých vozů. Chtěl bych se zeptat jaký užitkový vůz pro 8+1 cestujících, s větším zavazadlovým prostorem na delší cesty (cca 350 km) byste mi doporučili. Cena do 830 000 Kč i s DPH.

Automobilů pro devět cestujících na našem trhu není mnoho. Avšak několik se jich najde. Asi bychom nejvíce doporučili Volkswagen Transporter, který je osvědčeným kusem. Léty prověřený vůz je prostorný, pohodlný a nabízí hodně variant. Můžete si objednat i luxusnější verzi Caravelle, nebo dokonce Multivan. Bohužel ve vaší cenové relaci už u transporteru to znamená pouze motor 1.9 TDI, který je na tak velký vůz dost slabý. Lepší by byl 2.5 TDI.

Jistě nezajímavá nabídka je i u Opelu s modelem Vivaro (bohužel prostornější Movano je již dražší) či partnerského Renaultu Trafic a Nissan Primastar. Oba jsou velmi příjemné s pohodlím srovnatelným s osobním vozem.

Nesmíme však zapomenout ani na nestora dodávek, který nabízí i osobní verzi. Ford Transit je auto, které už pěkně dlouho dokazuje, že si zaslouží svůj titul neprodávanější dodávky. V nabídce je verze kombi (673 400 Kč vč. DPH) nebo luxusnější Minibus (od 764 900 Kč).

Novinky.cz

Reklama

Související témata:

Související články

Otázky čtenářů: SPZ vpředu a bodový systém

Na náš email přišly dvě otázky čtenářů, které patří do legislativních úprav české dopravy. První z nich se týká nutnosti mít i přední SPZ, druhý se zaobírá...

Výběr článků

Načítám