Zvažuji koupi automobilu Renault Laguna II 1.9 DCi 88 kW r.v. 2002. Slyšel jsem že až do roku 2003 měla daná motorizace problémy s turbem. Chtěl jsem se zeptat co je na tom pravdy a zda má smysl tento vůz kupovat.

Renault Laguna 1.9 dCi má s turbodmychadlem opravdu velké problémy. Jsou dané tím, že olejový filtr nestíhá přefiltrovat i malé částečky z motoru. Osička turba se pak přidírá. Problém prý jde vyřešit nasazením většího olejového filtru z laguny 2.0 dCi. Zda je metoda skutečně účinná nevíme, není to vyzkoušeno na více vozech.

Novinky.cz

Vlastním benzinový Opel Astra 1.4 s výkonem 44 kW r.v.1995. Automobil má najeto přibližně 130 tisíc kilometrů a kromě výměny oleje, filtrů, svíček a rozvodového řemene jsem zatím jinou údržbu motoru nedělal. Chci se zeptat, jestli se u tohoto osmi ventilového motoru musí provádět nějaké periodické seřizování ventilů a podobně? Motor pracuje zcela bez problémů ve všech režimech.

V motoru není třeba nic seřizovat, pokud je hydraulické vymezování ventilů. Jestliže tedy v motoru nic neklepe a nehlučí, není třeba žádné pravidelné prohlídky. Pokud byste měl o motoru pochybnosti, jeďte do servisu, kde na požádání udělají diagnostiku motoru, která případně ukáže nedostatky. Nezapomeňte však na kontrolu a výměnu brzdové kapaliny, kde kontrolujte přítomnost vody (vlhkosti) - max 2,5%. Brzdová kapalina by se však měla měnit každé dva roky. Také je nutné vyměnit  pylový filtr, který každý nemění, ale bývá plný plísní a brání cirkulaci vzduchu do kabiny.

Otázku zodpověděl Tomáš Svoboda - manažer Autocentrum ESA a vedoucí servisu Srba Servis Modřany

Možná můj dotaz nesměřuje přímo k vaší rubrice ojetých vozů. Chtěl bych se zeptat jaký užitkový vůz pro 8+1 cestujících, s větším zavazadlovým prostorem na delší cesty (cca 350 km) byste mi doporučili. Cena do 830 000 Kč i s DPH.

Automobilů pro devět cestujících na našem trhu není mnoho. Avšak několik se jich najde. Asi bychom nejvíce doporučili Volkswagen Transporter, který je osvědčeným kusem. Léty prověřený vůz je prostorný, pohodlný a nabízí hodně variant. Můžete si objednat i luxusnější verzi Caravelle, nebo dokonce Multivan. Bohužel ve vaší cenové relaci už u transporteru to znamená pouze motor 1.9 TDI, který je na tak velký vůz dost slabý. Lepší by byl 2.5 TDI.

Jistě nezajímavá nabídka je i u Opelu s modelem Vivaro (bohužel prostornější Movano je již dražší) či partnerského Renaultu Trafic a Nissan Primastar. Oba jsou velmi příjemné s pohodlím srovnatelným s osobním vozem.

Nesmíme však zapomenout ani na nestora dodávek, který nabízí i osobní verzi. Ford Transit je auto, které už pěkně dlouho dokazuje, že si zaslouží svůj titul neprodávanější dodávky. V nabídce je verze kombi (673 400 Kč vč. DPH) nebo luxusnější Minibus (od 764 900 Kč).

Novinky.cz