Pokud někdo Daewoo Matiz nabourá, bývá karoserie neopravitelná. Malé deformační zóny přenesou náraz do všech nosníků, které se pohnou. Proto dávejte pozor, zda kupovaný vůz nebyl bouraný. Mohli byste přijít k nemilému dárku v podobě hnuté nápravy, vrzající karoserie či třeba špatně těsnících dveří.

Při nákupu sledujte podběhy, zda se zde nevyskytují vlnky nebo neoriginální svary, které jasně prokáží bouračku. Také se podívejte pod polstrování v miniaturním zavazadelníku. Rána zezadu může být "smrtící". Nulový prostor pro deformaci znamená, že je zde téměř zaručená deformace uchycení pružení.

Pozor na podvozek

Když už mluvíme o podvozku, je třeba zmínit, že jeho kvality nejsou nikterak velké. I v dobrém stavu zadní tuhá náprava (nikoliv vlečená s torzní příčkou, jak se mnozí snaží přesvědčit) neposkytuje extra bezpečné jízdní vlastnosti. Zvlášť při větších rychlostech malinkaté vozítko poskakuje a na dálnici se rádo chytá vyjetých kolejí.

Přední náprava pak trpí na poddimenzování, takže čepy se mohou rychleji vytlouct, než je normální.

Daewoo Matiz
Matiz patřil k nejlevnějším vozidlům na našem trhu. Nejvíce u nás jezdí s tříválcem o objemu 0,8 s 38kW. Někteří motoristé chtěli od motoru více než mohl poskytnout a proto bývá často spojka rychle opotřebená a motor má vyšší spotřebu oleje. Z ostatních komponent dochází k opotřebení předních tlumičů a zvlnění předních brzdových kotoučů. Také díly na přední nápravě a řízení mají vetší vůle než jsme zvyklí. Při vyhýbacím manévru ve vyšší rychlosti je Matiz nestabilní ve směru jízdy. Odpružení zadní nápravy není dobré, což poznáme při přejezdech nerovností. Na druhou stranu musíme ocenit nízkou spotřebu, pěkný vzhled, pětidvéřovou karoserii a malou poruchovost motoru.
Tomáš Svoboda - manažer Autocentrum ESA

Voda není

Velmi typickým příznakem u Daewoo Matiz je únik chladící kapaliny. Důvodů je hned několik - průsak pod hlavou válců, vadné čerpadlo či únik vody z chladiče. V bazaru se tedy podívejte, není-li pod vozem mokrá louže - z klimatizace to být nemůže. Také blok motoru může být mokrý. Voda uniká v tradičních nepřístupných místech - třeba pod sacím potrubím.

Plastová symfonie

Interiér vozu není zrovna extra prostorný. Musíte počítat především s menším místem v příčném směru a na kolena na zadních sedadlech. Největším problémem v interiéru jsou ale plasty. Ty se rychle opotřebují a často drnčí. Ojetina tak může uspořádat malý plastový koncert.

Daewoo Matiz 0,8 r.v. 2002
Motor R3
Výkon (kW při ot./min) 38/5900
Toč. moment (N.m při ot./min) 69/4600
Max. rychlost (km/h) 144
Zrychlení 0-100 km/h (s) 17,0
Komb. spotřeba (l na 100 km) 6,3
Rozměry (m) 3,5 x 1,5 x 1,5
Obj. zavazadelníku (l) 167
Stav tachometru (km) 61 132
Cena 99 900 Kč

Článek byl připraven ve spolupráci se společností Autocentrum ESA.