Ford se s escortem trefil do černého. Tohle auto zaujalo hodně zákazníků a v bazarech nevadí, že není po prvním majiteli a stejně hned jde na odbyt. Ford Escort se stále dobře prodává a je jedno, zda s karoserií kombi, sedan či třeba u nás celkem málo vídaný kabriolet.

Hlavně ten rez

Karoserie vozu prodělala během let několik změn, ale stále si zachovávala svůj nezaměnitelný vzhled. Ford u tohoto vozu navíc nešel cestou modernosti a technických pokroků, ale pěkně nechal všechno jednoduché a lehce opravitelné.

Jenže bohužel se stává, že na automobilech najdete "rozkvetlou zahrádku". Velmi záleželo na tom, jak se k automobilu choval jeho předchozí majitel. Pokud byl vůz garážovaný a leštěný, na karoserii nenajdete jediný kousek rzi.

Ford Escort
Escort je dnes nejdováženější ojetina do naší republiky. Je to držák, který si nechá hodně líbit a poskytuje dostatek standardní výbavy. Před zavedením výroby Octavie to bylo u nás nejprodávanější kombi. Osvědčeným motorem je 1.6, i když má svoje nedostatky jako hlučnost a poruchový ventil volnoběhu. Malá životnost předních brzd a dílů přední nápravy jsou daní za české silnice. Nedoporučuji motor 1.8D - je líný, rozjezd trvá dlouho. Poruchovost čerpadla, vstřikovacích trysek a praskání rozvodového řemene jsou dost časté. Při koupi věnujte pozornost korozi karoserie. Přesto je to dobrá volba.
Tomáš Svoboda - manažer Autocentrum ESA

Jenže většina vozů je stejně dotažena z Německa či Francie, kde postávaly na ulicích a je to na karoserii znát. Ne hned na první pohled - to si Escort nedovolí, ale podrobnější zkoumání odhalí několik zásadních míst. Vyplatí se zkontrolovat lemy blatníků, místo pod zadní SPZ, spodní část prahů či ukotvení tlumičů v karoserii. Pokud máte zájem o kombi, pak zkontrolujte na zvedáku také nosníky zadní části. Ty jsou extrémně namáhané.

Jen benzín

Kdo si chce koupit tohle auto, měl by se zajímat jen o benzínové verze. Vznětové verze, ať s turbodmychadlem či atmosférickým plněním, jsou velmi špatné. Nejedou, mají vysokou spotřebu a nevynikají zrovna spolehlivostí.,

Jako nejlepší motor lze tedy považovat velmi svižnou osmnáctistovku s 85 kW, ale hodně nabízí i menší 1.6 16V. Ten jsme měli v testovaném voze a příjemně překvapila jeho svižnost a kultivovanost. Hodně žádaná je také malá třináctistovka, ale ta je na automobil už celkem slabá (44 kW). U všech zážehových verzí však byla jedna chyba, která se opakovala - porouchaná váha vzduchu.

Tvrdší odpružení

Proti konkurenci je escort poněkud tvrdší. Jeho pružení je tak nastavené, což někomu vyhovuje, jinému ne. Za následek to však má zásadní nedostatek - vytlučené závěsy na přední nápravě, odcházející ložiska a dokonce i celé poloosy. Při koupi také zkontrolujte manžety kryjící klouby - to je záležitost třiceti vteřin a ušetříte pak celé tisíce.

Ford Escort Kombi 1.6 16V, r.v. 1997
Motor R4 16V
Výkon (kW při ot./min) 66/5500
Toč. moment (N.m při ot./min) 134/3000
Max. rychlost (km/h) 177
Zrychlení 0-100 km/h (s) 12,3
Komb. spotřeba (l na 100 km) 6,9
Rozměry (m) 4,3 x 1,69 x 1,41
Obj. zavazadelníku (l) 460
Stav tachometru (km) 68 181
Cena 79 900 Kč

Článek byl připraven ve spolupráci se společností Autocentrum ESA.